۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۱
کد خبر: 82082887
T T
۰ نفر
مزرعه الگویی- ترویجی تاثیر كودهای زیستی در كشت یونجه، در آرادان ایجاد شد

سمنان- ایرنا - مدیر جهاد كشاورزی شهرستان آرادان گفت: به منظور افزایش تولید محصول یونجه، مزرعه الگویی - ترویجی تاثیر كودهای زیستی در كشت یونجه ایجاد شد.

مراد خادم روز شنبه به ایرنا گفت: هدف از اجرای این مزرعه، ترویج و اشاعه استفاده از كودهای زیستی در بهبود كمی و كیفی محصولات كشاورزی، كاهش مصرف كودهای شیمیایی، حفظ محیط زیست، دستیابی به كشاورزی پایداراست.
وی افزود: این مزرعه با همكاری شركت دانش بنیان زیست فناوری صدای طبیعت در روستای كند قلی خان از توابع این شهرستان و در مزرعه ای به وسعت 1.8 هكتار با مصرف كودهای هیومیك پلاس و رتوكسین اجرا شد.
وی اظهار كرد: 17 نفر از كشاورزان یونجه كار با شركت در كارگاه آموزشی و حضور در مزرعه و محل اجرای مزرعه با انواع كودهای زیستی ، زمان و نحوه مصرف و تاثیر آن بر افزایش تولید و كشاورزی پایدار ، تولید محصول سالم و ... آشنا شدند.
خادم خاطرنشان كرد: در حال حاضر 2 هزار و 600 هكتار از اراضی شهرستان آرادان به كشت یونجه اختصاص دارد و سالانه بیش از 41هزار تن یونجه خشك از این مزارع برداشت می شود كه به مصرف دامداری ها این شهرستان می رسد و محصول مازاد بر نیاز، به شهرستانهای مجاورارسال می‌شود.
شهرستان آرادان دارای 471 هزار هكتار عرصه های منابع طبیعی است.
شهرستان آرادان یكی از شهرستان‌های استان سمنان كه از غرب به شهرستان گرمسار و از شرق به شهرستان سرخه و از شمال به استان تهران محدود می‌شود.
7342/6103/6026

سرخط اخبار استان‌ها