۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۶۰۷۹۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۲۱-۰۱-۱۳۹۵
کد ۴۶۰۷۹۵
انتشار: ۱۱:۲۹ - ۲۱-۰۱-۱۳۹۵

بی رحم‌ترین و ترسناک‌ترین حشره جهان+عکس

سوسک های اپومیز برای زنده ماندن از دوزیستان تغذیه می کنند.

عادت غذایی سوسک های کوچکی به نام اپومیز برای بسیاری از دوزیستان از قبیل قورباغه ها بسیار وحشتناک و دردآور است چون این سوسک با حضور در کنار دوزیستان اعتماد آنها را جلب کرده و سپس آنها را به قتل می رسانند.

بی رحم‌ترین و ترسناک‌ترین حشره جهان+عکس

غذای معمول این سوسک ها دیگر انواع بی مهرگان از قبیل پشه ها، کرم ها و حشرات مرده است اما محققان در نهایت ناباوری مشاهده کردند هر زمان این سوسک در کنار یک دوزیست مانند قورباغه قرار می گیرد به راحتی آن را کشته و می خورد.

این سوسک ها ترجیح می دهند پیش از شکار کردن یک دوزیست به خوبی شکار خود را شناسایی کنند از این رو در طول روز با به اشتراک گذاشتن پناهگاهشان با دوزیستان در نزدیکی آنها زندگی می کنند اما در شب همه چیز مرگبار شده و سوسک با حمله ای ناگهانی دوزیست را می کشد.

این سوسک ها برای تامین غذای خود چندان وسواس به خرج نمی دهند و همه انواع دوزیستان از قورباغه ها گرفته تا وزغ، سمندر آبی و مارمولک را می خورند.

نحوه به قتل رسیدن دوزیستان به این شکل است که سوسک ابتدا پشت دو زیست را می گزد که در نتیجه آن شکار از خود عکس العمل شدیدی نشان می دهد و تلاش می کند سوسک را به گوشه ای پرتاب کند سپس سوسک در پشت دوزیست شکافی به وجود می آورد که جاندار را طی چند دقیقه فلج می کند و در نهایت سوسک به آرامی خوردن غذایش را آغاز می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: سوسک ، قورباغه ، دوزیستان
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۰
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
4
عکسش پس کو
ناشناس
United States of America
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
20
7
این خبر از نظر ژنتیکی خبر وحشتناکیه. باید پیگیری جدی بشه و نسل این سوسک از بین بره. رشد و تکثیر و نهایتاً یه ارتقاء کوچیک در سیستم این حشره می تونه نسل انسان رو از بین ببره.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
بهتر ...
اقدام عجیب مادری در مصر که جان فرزندش را گرفت آمریکا/ بازداشت یک نامزد انتخابات به دلیل حمایت از فلسطین مشاور اجتماعی سازمان نظام پزشکی : خودکشی پزشکان به مرز هشدار رسیده انفجار گاز فاضلاب در پارک پرواز تبریز چهار مصدوم به جا گذاشت (+فیلم) مهاجری، فعال سیاسی: نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند کارشناس تکتونیک: تا سال ۱۴۰۹ اصفهان تبدیل به بیابان می شود / ۴۵ برابر نرخ جهانی در اصفهان فرونشست داریم وزیر علوم : نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ ها را ندارند طوفان و گردباد در اوکلاهمای آمریکا/ 3 کشته و 30 زخمی / ده‌ها خانه نابود شدند با شکست موناکو مقابل لیون؛ پاری سن ژرمن قهرمان لیگ فرانسه شد گفت و گوی بایدن و نتانیاهو در خصوص غزه و طرح حمله به رفح علت حذف بیانیه استقلال: فرار از جریمه میلیاردی! کشف یک مقبره ۲۲۰۰ ساله مجلل در چین سازمان هواشناسی : دمای کشور در ۵۰ سال اخیر روندی افزایشی داشته است 5 چالش اصلی کسب و کارهای کوچک چین اولین کشوری خواهد بود که خاک مریخ را به زمین می‌آورد
وبگردی