bato-adv

راه‌هایی برای تبدیل گوجه فرنگی کنسرو شده به یک جشن خانوادگی آسان

راه‌هایی برای تبدیل گوجه فرنگی کنسرو شده به یک جشن خانوادگی آسان
اغلب از مواد غذایی فرآوری شده به عنوان موادی مضر یاد می‌شود، اما در مورد کنسرو گوجه فرنگی باید گفت که تاثیر مثبتی نیز دارد. ماده مغذی قهرمان گوجه فرنگی لیکوپن است یک کاروتنوئید که به گوجه فرنگی رنگ می‌دهد و هنگامی که گرم می‌شود غلظت لیکوپن یک آنتی اکسیدان قوی افزایش می‌یابد بنابراین، فرآیند کنسرو کردن بر روی گوجه فرنگی تاثیر مفیدی دارد.

فرارو- اگر یک عنصر همواره در کابینت آشپزخانه یا در یخچال تان یافت شود یک قوطی گوجه فرنگی است که همانند یک دوست قابل اعتماد هستند که می‌دانید دقیقا در زمانی که به آن نیاز دارید حضور خواهند داشت. زیبایی آن‌ها نه تنها در طعم و رنگ بلکه در تطبیق پذیری آن هاست. مواد زیادی وجود ندارد که بتوانید بیش از صد دستور غذا برای آن‌ها بنویسید، اما در مورد گوجه فرنگی این گونه نیست چرا که در طیف وسیعی از غذا‌ها کاربرد دارد.

به گزارش فرارو به نقل از دیلی تلگراف، واقعا جای تعجبی ندارد که گوجه فرنگی کنسرو شده به بخش بزرگی از آشپزی روزمره ما تبدیل شده است. گوجه فرنگی یکی از کشت شده‌ترین محصولات در جهان است و انواع تازه و کنسرو شده آن در غذا‌های کشور‌های سراسر قاره‌ها از املت شاک شوکای در شمال آفریقا و سس‌های پاستای ایتالیایی گرفته تا کاری هندی و خورش‌های برزیلی مشهود است. گوجه فرنگی کنسرو شده به شما این امکان را می‌دهد که در تمام طول سال غذا‌هایی را بپزید که یکی از محبوب‌ترین مواد تشکیل دهنده جهان یعنی گوجه فرنگی را در خود جای دهند.

اگرچه همه گوجه فرنگی‌های کنسرو شده از نظر خصوصیات یکسان نیستند، اما بسته به نوع روش‌های فرآوری و مواد افزودنی ویژگی‌های مشابهی دارند. از آنجایی که گوجه فرنگی مورد استفاده برای کنسرو کردن در اوج رسیدن خود برداشت می‌شود قند‌های طبیعی در طول فرآوری گرفته و تغلیظ می‌شوند. اسیدیته طبیعی گوجه فرنگی نیز در جریان آن فرآیند از بین می‌رود که می‌تواند به سس‌ها و خورش‌ها رنگ بهتری بدهد.

یکی از دلایلی که گوجه رنگی‌های کنسرو شده غذا را خوش طعم می‌کنند به لطف گلوتامات‌های طبیعی موجود در گوجه فرنگی است که در طول فرآوری متمرکز می‌شوند این موضوع به پیچیده‌تر شدن طعم غذا‌ها و به طور کلی اشتها آورتر و لذیذتر شدن غذا‌ها کمک می‌کند. اغلب از مواد غذایی فرآوری شده به عنوان موادی مضر یاد می‌شود، اما در مورد کنسرو گوجه فرنگی باید گفت که تاثیر مثبتی نیز دارد. ماده مغذی قهرمان گوجه فرنگی لیکوپن است یک کاروتنوئید که به گوجه فرنگی رنگ می‌دهد و هنگامی که گرم می‌شود غلظت لیکوپن یک آنتی اکسیدان قوی افزایش می‌یابد بنابراین، فرآیند کنسرو کردن بر روی گوجه فرنگی تاثیر مفیدی دارد.

گوجه فرنگی‌های کنسرو شده خود را بشناسید

گاهی اوقات گوجه فرنگی ریز خرد شده است این دقیقا پولپا می‌باشد و برای سس‌های صاف و پخت سریع عالی است، زیرا در تهیه آن مایع زیادی آزاد نمی‌شود در نتیجه به غلیظ ماندن آن چه درست کرده ایم کمک می‌کند.

گوجه‌های خرد شده

گوجه فرنگی کامل پوست کنده خرد شده و فرآوری شده، مناسب برای خورش، سوپ و سس.

گوجه فرنگی کامل پوست کنده شده

این نوع برای سرخ کردن کاربرد دارد.


مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین