نیمی از نوزادان ایرانی از تغذیه انحصاری با شیر مادر برخوردار نیستند

تهران-ایرنا-رئیس مركز سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكی از اجرای كمپین كاهش بیماریهای غیر واگیر كودكان تا پایان سال 94 خبر داد و گفت: 50 درصد نوزادان ایرانی از تغذیه انحصاری با شیر مادر تا شش ماهگی برخوردارند.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، محمد اسماعیل مطلق روز چهارشنبه در همایش پیشگیری از آسیب و مرگ كودكان در سالن همایش های رازی افزود: با وجود بهبود وضعیت تغذیه نوزادان در كشور و افزایش شاخص تغذیه انحصاری نوزادان با شیر مادر تا شش ماهگی، سازمان بهداشت جهانی همچنان آمار قدیمی را ملاك گزارشهای جهانی قرار داده بود كه با تلاش وزارت بهداشت، آمارهای این سازمان نیز اصلاح شد.
وی ادامه داد: سازمان ملل در گزارش قبلی خود اعلام كرده بود كه حدود 20 درصد نوزادان ایرانی از تغذیه انحصاری با شیر مادر تا شش ماه برخوردارند اما با پیگیری های انجام شده، سازمان بهداشت جهانی نیز آمار 50 درصدی ایران را پذیرفت.
مطلق همچنین از برگزاری هفته ملی سلامت كودك در تمام دانشگاههای علوم پزشكی كشور و اجرای كمپین ملی سلامت كودكان تا پایان سال 94 خبر داد.
رئیس مركز سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه نیز گفت: یكی از مهمترین محورهای این برنامه در حوزه سلامت، توجه به كاهش بیماریهای غیر واگیر است به خصوص اینكه همزمان سند ملی پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر در شورای عالی سلامت ابلاغ می‌شود.
وی گفت:‌ اجرای برنامه جدید كاهش بیماریهای غیر واگیر در كودكان به صورت آزمایشی در تاكستان استان قزوین شروع شده است و به زودی با همكاری بنیاد بركت در سه شهر دیگر نیز آغاز می‌شود تا پس از طی دوره آزمایشی سال آینده در كل كشور اجرا شود.
مطلق افزود: با اجرای این برنامه كارگاههای مهارتهای فرزندپروری نیز در استانهای مختلف برگزار می شود.
همایش دو روزه پیشگیری از آسیب و مرگ در كودكان از امروز در سالن همایشهای رازی دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار می شود و بررسی وضعیت مرگهای ناشی از تصادفات، سقوط، غرق شدگی كودكان و مسمومیت از جمله محورهای اصلی این همایش است.
اجتمام(4)**3063 ** 1418
۰ نفر