۱۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۸:۵۹
کد خبر: 81953614
T T
۰ نفر
290 فرصت شغلی به بخش كشاورزی در استان قزوین افزوده شد

قزوین - ایرنا - رییس سازمان جهاد كشاورزی استان قزوین گفت: با بهره برداری از طرح های مربوط به دهه مبارك فجر در حوزه كشاورزی استان، 290 فرصت شغلی جدید در این بخش ایجاد شد.

به گزارش ایرنا، نیازعلی ابراهیمی پاك عصر یكشنبه در آیین بهره برداری از طرح توسعه یك واحد دامی در قشلاق آبیك افزود: در دهه مبارك فجر امسال 90 طرح كشاورزی در استان به بهره برداری خواهد رسید.
به گفته وی، برای ساخت و بهره برداری از طرح های مورد بهره برداری دهه مبارك فجر امسال 380 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
ابراهیمی پاك، تقویت حوزه كشاورزی را موجب ایجاد فرصت های شغلی جدید و رونق اقتصاد كشور دانست و اظهار داشت: دولت به طور جدی از این بخش حمایت كرده و خواستار توسعه آن در تمام سطوح نیز می باشد.
وی شهرستان آبیك را به عنوان یكی از قطب های مهم تولید محصولات دامی در استان و مرغ و تخم مرغ در كشور دانست و اظهار كرد: برای رفع مشكلات و معضلات كشاورزان این بخش به همراهی بانك های عامل و دستگاههای مختلف اجرایی نیازمندیم.
براساس این گزارش، در هفتمین روز از دهه مبارك فجر طرح توسعه یك مجتمع دامپروری با ظرفیت 500 راس گاو شیری و تولید روزانه 12 تن شیر با 40 میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی 50 نفر به بهره برداری رسید.
استان قزوین دارای 480 هزار هكتار زمین كشاورزی است.
3013/8054

سرخط اخبار استان‌ها