۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۵۴
کد خبر: 82474175
T T
۰ نفر

35 تن مواد غذايي فاسد در جنوب كرمان معدوم شد

۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۵۴
کد خبر: 82474175
35 تن مواد غذايي فاسد در جنوب كرمان معدوم شد

جيرفت - ايرنا - رئيس دانشگاه علوم پزشكي جيرفت گفت: 35 تن انواع مواد غذايي تاريخ مصرف گذشته در راستاي اجراي طرح سلامت نوروزي، توسط بازرسان بهداشت محيط در اين منطقه كشف و معدوم شد.

محمدرضا محمدي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه بيش از چهار هزار مركز تهيه و توزيع مواد غذايي از آغاز طرح بسيج سلامت نوروزي در جنوب كرمان مورد بازديد قرار گرفته است افزود: 19 مركز تهيه و توزيع مواد غذايي فاسد متخلف در اين شهرستان پلمب و به مراجع قضايي معرفي شد.
وي خاطرنشان كرد: طرح بسيج سلامت نوروزي از اول اسفند تا 15 فروردين هر سال به مدت 45 روز اجرا مي شود و بازرسان بهداشت محيط در قالب اكيپ هاي نظارتي روزانه و كشيك ثابت از ساعت هشت تا 20 با هدف ارتقاء امنيت و سلامت غذايي جامعه در حال فعاليت هستند.
وي با بيان اينكه در طرح بسيج سلامت نوروزي 16 اكيپ با 58 نيرو در جنوب كرمان فعاليت مي كنند اظهار كرد: 168 بازديد بازرسان بهداشت از سامانه هاي آبرساني در شهرستان هاي جنوب كرمان در اين طرح انجام شد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي جيرفت بيان كرد: مردم مي توانند در صورت مشاهده تخلفات بهداشتي در اماكن عمومي و مراكز تهيه، توليد، فروش و نگهداري مواد غذايي در تمام ساعات شبانه روز با سامانه بهداشت 190 تماس بگيرند و موارد تخلف را با كارشناسان اين سامانه در ميان بگذارند.
وي گفت: 6 كمپ نوروزي در جنوب كرمان به مسافران خدمات سلامت ارائه مي كند و در اين كمپ ها بروشور اطلاع رساني شامل پيام هاي هشدار دهنده در زمينه سلامت و خدمات سلامت (تست قند، فشار خون) به ميهمانان نوروزي ارائه مي شود.
وي افزود: شمار مراجعان به كمپ هاي سلامت نوروزي جنوب كرمان كه توسط مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي راه اندازيي شده 372 نفر بوده كه سه نفر از اين افراد به بيمارستان منتقل و بقيه در محل درمان شده اند و علت بيشتر مراجعات بيماري‌ هاي قلبي بوده است.
وي خاطرنشان كرد: 31 اكيپ مركز مديريت حوادث و فوريت‌ هاي پزشكي جنوب كرمان در ايام نوروز به مردم خدمات رساني مي كنند.
دانشگاه علوم پزشكي جيرفت هفت شهرستان جيرفت، كهنوج، فارياب، رودبار جنوب، عنبرآباد، قلعه گنج و منوجان را زير پوشش دارد.
خبرنگار: هادي شفيعي مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسني
7450/3029

سرخط اخبار استان‌ها