۱۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۱
کد خبر: 82591789
T T
۰ نفر
تشديد بازرسي از مراكز عرضه مواد غذايي وِيژه تابستان در گيلان

رشت - ايرنا - كارشناس مسئول بهداشت محيط معاونت بهداشتي گيلان از اجراي طرح تشديد بازرسي و نظارت از مراكز عرضه مواد غذايي ويژه تابستان در اين استان خبر داد.

محمدصادق اسلامي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: طرح تشديد نظارت و بازرسي در مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي، اماكن عمومي، سامانه هاي آب رساني، اماكن بين راهي و رستوران ها در ساعات اداري و غيراداري و روزهاي تعطيل توسط 200 نفر از بازرسان بهداشت محيط استان گيلان در حال اجرا است.
وي اظهار داشت: تشديد نظارت و بازرسي از مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي، مكانهاي عمومي، رستورانها و اغذيه فروشي هاي شهري و بين راهي هر سال در فصل تابستان با هدف پيشگيري از بيماري هاي منتقله از آب و غذا توسط بازرسان بهداشت محيط معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي گيلان انجام مي گيرد.
وي بيان كرد: ارتقاء وضعيت بهداشت فردي، بهداشت مواد غذايي، بهداشت ابزار و تجهيزات، بهداشت ساختمان مراكز تهيه، توزيع و عرضه و فروش مواد غذايي، اماكن عمومي مورد نظر و حفظ و ارتقاي سطح سلامت شهروندان و مسافران در طول سال به ويژه ايام تعطيلات تابستاني و فصل گرم سال از اهداف تشديد نظارت ها و بازرسي ها است.
اسلامي يادآور شد: كنترل و بازرسي بهداشتي از مراكز تهيه، طبخ، توزيع، عرضه و فروش مواد غذايي و اماكن عمومي حساس، اماكن بين راهي و مراكز اقامتي با هدف بهبود وضعيت بهداشتي مراكز و اماكن ياد شده و حفظ و ارتقاء ايمني و سلامت مواد غذايي مي تواند گامي به سوي دستيابي به جامعه اي سالم باشد.
گيلان با بهره مندي از طبيعت زيبا و جاذبه هاي گردشگري از كانونهاي مهم سفر در شمال كشور است .
معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان گيلان داراي بيش از 200 بازرس بهداشت محيط است.
خبرنگار: شادي خورشيدي سدهي ** انتشاردهنده: بابايي
7286 /6030

سرخط اخبار استان‌ها