۱ آذر ۱۳۹۴، ۱۸:۳۱

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین:

توسعه صادرات غیر نفتی راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی است

توسعه صادرات غیر نفتی راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی است

قزوین- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: توسعه صادرات غیرنفتی و حرکت بسیجی برای تحقق اقتصاد مقاومتی بهترین راه خروج از رکود اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کشاورز قاسمی عصر یکشنبه در همایش بسیج و اقتصاد مقاومتی که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد اظهارداشت: کشوری که متکی به درآمدهای نفتی است و درآمدهای آن با این محصول سنجیده می شود با فرازونشیب های زیادی مواجه می شود و اگر برنامه مدونی برای قطع وابستگی از نفت باشد همیشه آسیب پذیریم.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین بیان کرد: برای خروج از بحران اقتصادی باید رشد هشت درصدی محقق شود که امسال فقط یک درصد محقق شده و سال اینده هم با همین رکود مواجهیم که در یک حالت خوش بینانه تا سه درصد میتوان به رشد رسید که نمی تواند جوابگوی نیازها باشد.

کشاورز قاسمی گفت: امسال مجموع درآمدهای نفتی کشور ۲۳ میلیارد دلار و سال اینده ۲۸ میلیارد دلار برآورد شده که با آزادسازی درآمدهای ما ۸۰ میلیارد دلار قابل پیش بینی است در حالی که برای خروج از مشکلات کنونی سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار و در ۱۰ سال دو هزار میلیارد تومان نیاز داریم و باید دنبال راهکار دیگری باشیم.

توسعه صادرات جدی گرفته شود
 
رئیس اتاق بازرگانی قزوین اظهارداشت: یکی از راههای خروج از رکود اقتصادی توسعه صادرات غیرنفتی است که متاسفانه امروز شاهد انبار شدن کالاهای تولیدی هستیم که نداشتن ساختار حرفه ای در صادرات موجب افزایش مشکلات شده و از سوی دیگر شرایط ویژه در روسیه و عراق و سوریه که از کشورهای هدف تلقی می شدند بر چالش ها افزوده است.

وی بیان کرد: بخش خصوصی نیازمند حمایت جدی است تا بتواند به کمک دولت آمده و به رونق اقتصاد کمک کند که در این راستابهبود فضای کسب و کار ضروری است که در این مسیر بسیجیان می توانند نقش آفرین باشند.  

کشاورز قاسمی تصریح کرد: بسیجی فقط با داشتن کارت شناسایی بسیج شناخته نمی شود بلکه هر کس که دلسوزانه، متعهدانه برای تامین منافع نظام تلاش کند بسیجی است.

وی گفت: شورای گفتگو ظرفیت خوب بخش خصوصی برای گره گشایی از مشکلات بخش تولید است که خوشبختانه در ۱۸ ماه گذشته با تشکیل ۲۰ جلسه مشکلات واحدهای صنعتی مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین یادآورشد: با تشکیل شورای گفتگو ۱۰۱ مصوبه داشتیم و برای حل مشکلات تولید گامهای موثری برداشته شده است.

کشاورز قاسمی اظهارداشت: در بخش صادرات با شناسایی بازارهای هدف گام مهمی برای معرفی و صدور کالای ایرانی برداشته شده که با استفاده از تشکل های بخش خصوصی امیدواریم روند کار بهبود یابد.

 

کد خبر 2974902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha