۷ اسفند ۱۳۹۵، ۲۲:۱۷
کد خبر: 82444306
T T
۰ نفر
20 درصد از اهداف سند ارتقاء كيفيت نان استان مركزي محقق شد

اراك - ايرنا - مدير كل امور اقتصادي و بين المللي استانداري استان مركزي گفت: 20 درصد از اهداف سند ارتقاء كيفيت آرد و نان اين استان تا كنون محقق شده است.

به گزارش ايرنا، محمود نعمتي روز شنبه در كارگروه ارتقاء كيفيت آرد و نان استان مركزي افزود: سند ارتقاء كيفيت آرد و نان استان مركزي از سال گذشته با چشم انداز پنج ساله تدوين شده كه هم اينك 20 درصد اهداف محقق و بر اساس برنامه ريزي پيشروي داشته است.
وي ادامه داد: سند ارتقاء كيفيت آرد و نان استان مركزي به دبيري شركت غله استان تدوين شده و اين شركت وظيفه دارد اهداف اين سند را به دستگا هاي عضو كارگروه ارائه كرده و نتايج را جمع آوري و به استانداري مركزي ارائه كند.
مدير كل امور اقتصادي و بين المللي استانداري استان مركزي بيان كرد: در سال زراعي گذشته دو نوع بذر با كيفيت در استان مركزي كشت شد كه نتيجه اين آزمايش مثبت ارزيابي شده و از سال آينده اين دو نوع بذر در ديگر مزارع استان كشت مي شود.
وي با بيان اينكه توليد نان از كارگاه ها و نانوايي هاي انفرادي بايد به واحدهاي صنعتي توليد نان تبديل شوند، بيان كرد: شركت غله و فرمانداري ها از سال آينده از ارائه پروانه نانوايي انفرادي خودداري كنند.
نعمتي اضافه كرد: هم اينك بين گندم با كيفيت و نان با كيفيت رابطه مستقيم وجود دارد در صورتي كه اين 2 نبايد تحت تاثير يكديگر باشند و در واقع سند ارتقاي كيفي نان به دنبال ايجاد رضايتمندي عمومي و افزايش بهره وري در صنعت نان است.
وي در خصوص ذخيره سازي گندم در استان نيز گفت: هم اينك بيشتر شهرستان هاي استان از سيلو برخوردار هستند و از سال آينده مشكل ذخيره سازي گندم در استان وجود ندارد.
استان مركزي با وجود مزيت هاي صنعتي جز 10 استان نخست كشور در بخش كشاورزي محسوب مي شود.
ظرفيت ذخيره گندم در سيلوهاي مكانيزه 400 هزار تن و ظرفيت ذخيره سازي در انبارهاي مسقف و روباز 200 هزار تن است.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفي مجللي*** انتشار دهنده: حسين مهدي زاده اصفهاني

سرخط اخبار استان‌ها