۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۳۰
کد خبر: 82609641
T T
۰ نفر
وزارت كشاورزی: نرخ 75هزار ریال برای هر كیلو گوشت مرغ گرم، منطقی است

تهران- ایرنا- معاون تولیدات دامی وزارت جهاد كشاورزی افزایش قیمت گوشت مرغ را گذرا و ناشی از استرس گرما و كاهش وزن نهایی دانست و گفت: قیمت منطقی گوشت مرغ گرم برای مصرف كنندگان به ازای هر كیلوگرم 75 هزار ریال است.

به گزارش سه شنبه وزارت جهاد كشاورزی، «حسن ركنی» افزود: در 10 روز گذشته گوشت گرم مرغ در مركزهای عمده عرضه مانند میدان بهمن 69 هزار تا 70 هزار ریال عرضه شد كه در مقایسه با 2سال پیش، نرخ بالایی نیست.
وی تاكید كرد ممكن است گوشت گرم مرغ در بعضی مناطق و در خرده فروشی ها به سبب دست به دست شدن بین حلقه های مختلف تا مصرف با قیمت غیرمنطقی عرضه شود، از این رو نظارت دستگاه های ذیربط ضروری است.

** افزایش پنج درصدی جوجه ریزی امسال
معاون تولیدات دامی وزارت جهاد كشاورزی تصریح كرد: امسال جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه پارسال چهار تا پنج درصد افزایش یافت و از این رو در تامین گوشت گرم مرغ در سراسر كشور مشكلی وجود ندارد.
ركنی ظرفیت واحدهای تولید جوجه ریزی را با توجه به واحدهای پرورش مرغ بیش از 30 تا 40 درصد نیاز داخلی عنوان كرد و افزود: تقاضا برای جوجه یكروزه موجب شده است توازن عرضه و تقاضا بهم بخورد.
وی درباره قیمت جوجه یكروزه گفت: با توافق میان انجمن تولید كنندگان جوجه یكروزه و اتحادیه مرغ گوشتی قیمت 17 هزار تا 18 هزار ریال برای هر قطعه جوجه مصوب شده است كه در زنجیره های تولید عملیاتی می شود و در مناطق دارای تولید پراكنده این موضوع در نشست های استانی بررسی می شود.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد كشاورزی، قیمت جوجه یكروزه بر تولید گوشت مرغ را بی تاثیر ندانست و افزود: در شرایط كنونی تولید جوجه یكروزه و گوشت مرغ منطقی است. همچنین شركت پشتیبانی امور دام در صورت لزوم مرغ های تنظیم بازاری را عرضه می كند.
وی ظرفیت جوجه ریزی پارسال را یك میلیارد و 200 میلیون قطعه برشمرد و پیش بینی كرد امسال تولید جوجه یكروزه دستكم 30 درصد افزایش یابد.
به گفته وی, اكنون جوجه یكروزه در بورس با قیمت پایه 17 هزار ریال عرضه می شود.

** نوسان قیمت تخم مرغ
معاون وزیر جهاد كشاورزی نوسان قیمت تخم مرغ را نیز مقطعی و ناشی از حذف برخی گله های مرغ تخم گذار بر اثر بیماری آنفولانزا عنوان كرد.
وی یادآوری كرد: پارسال از 940 هزار تن پیش بینی تولید تخم مرغ، 930 هزار تن آن محقق شد و برای امسال نیز به طور تقریبی همین میزان تولید را پیش بینی می كنیم.
براساس این گزارش، هر كیلوگرم گوشت گرم مرغ با نرخ 71 هزار و 900 ریال و مرغ منجمد هر كیلوگرم 57 هزارریال در میدان های میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای عرضه می شود.
البته به گزارش ایرنا، امروز (سه شنبه) اتحادیه صنف پرنده و ماهی فروشان قیمت هركیلوگرم مرغ زنده را 56 هزارریال، عرضه گوشت در واحد صنفی عمده را 78 هزارریال و خرده فروشی را در نهایت 86 هزارریال اعلام كرد.
همچنین امروز قیمت هر كیلوگرم گوشت مرغ در میدان بهمن 73 هزار تا 74 هزار ریال بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**9186*1961* خبرنگار: هما همت خواه* انتشار: مریم مسعود
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد