۱۹ دی ۱۳۹۵، ۲۰:۵۵
کد خبر: 82379427
T T
۰ نفر
معاون فرماندار آستارا: كشاورزان از حفر چاه هاي غير مجاز خودداري كنند

آستارا - ايرنا - معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري آستارا گفت: حفر چاه كشاورزي فاقد پروانه برداشت آب، غيرمجاز است و كشاورزان بايد با خودداري از اين كار به پروانه دار شدن چاه هاي فعلي اقدام كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، وحيد پورحضرت روز يكشنبه در جلسه شوراي كشاورزي آستارا در فرمانداري اين شهرستان افزود: برخي از چاه هاي كشاورزي، بدون پروانه حفر شده است و كشاورزان و صاحبان اين چاه ها بايد با مراجعه به جهاد كشاورزي و نمايندگي شركت آب منطقه اي در آستارا، پروانه برداشت آب دريافت كنند.
وي با اشاره به اينكه در سال زراعي جديد همه چاه هاي كشاورزي بايد داراي پروانه برداشت آب باشند، اضافه كرد: كشاورزان با دريافت پروانه مي توانند از سهميه سوخت شركت نفت برخوردار شده و به برق دار كردن چاه هاي خود اقدام كنند.
وي همچنين بر صدور مجوز برداشت از آب هاي سطحي براي كشاورزان در مناطق جلگله اي، برطرف شدن مشكلات زمين هاي مزروعي همجوار طرح راه آهن و آگاه ساختن كشاورزان از مزاياي شخم زمستاني را خواستار شد.
آرش سيف اللهيان مسئول نمايندگي شركت آب منطقه اي در آستارا نيز در اين جلسه گفت: تاكنون يكهزار و 250 حلقه چاه غير مجاز كشاورزي در آستارا شناسايي شده است و كشاورزان بايد به دريافت پروانه براي چاه هاي خود اقدام كنند و در غير اينصورت با آنها در چارچوب قانون برخورد خواهد شد.
شهرستان آستارا با هفت هزار و 500 هكتار اراضي كشاورزي در غرب استان گيلان و در همسايگي جمهوري آذربايجان قرار دارد.
خبرنگار: يوسف هدايتي ** انتشار :‌نصراله ابراهيمي
7105 / 7124/6070

سرخط اخبار استان‌ها