Iranian Agriculture News Agency

با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی صورت گرفت:

کلنگ زنی طرح تحقیقاتی، آموزشی اصلاح نژاد بوقلمون بومی کشور در بناب

معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: امسال با تولید بیش از 120 میلیون تن مواد غذایی در کشور از لحاظ کمیت به خودکفایی نزدیک می شویم ولی از لحاظ کیفیت راضی کننده نیست.

کلنگ زنی طرح تحقیقاتی، آموزشی اصلاح نژاد بوقلمون بومی کشور در بناب


کلنگ طرح تحقیقاتی، آموزشی اصلاح نژاد بوقلمون بومی کشور با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی در بناب به زمین زده شد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، اسکندر زند در جریان کلنگ زنی طرح تحقیقاتی، آموزشی اصلاح نژاد بوقلمون بومی کشور در بناب با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی و نماینده مردم شهرستان بناب با اشاره به اینکه سرمایه گذاری به منظور تزریق علم و فناوری تنها راه نجات کشاورزی کشور است، افزود: در این زمینه طرح های بزرگ دانش بنیان کشاورزی در حال اجراست که استان آذربایجان شرقی پیشرو سایر استان های کشور است.

وی با اشاره به اینکه در قالب شرکت های دانش بنیان، اراضی کشاورزی کشور به بیش از 10 هزار پهنه تقسیم شده است، گفت: سهم آذربایجان شرقی از این تعداد 500 پهنه است.

معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کاهش فقر، افزایش تولید، بهبود کیفیت و کمیت مواد غذایی را از اهداف اصلی وزارت جهاد کشاورزی اعلام و خاطرنشان کرد:کشاورزی بدون توجه به محیط زیست معنایی ندارد و باید برای حفظ آب، خاک و ذخایر برنامه داشته باشیم.

زند از تولید 5 هزار و 500 برند فرمول جدید کود شیمیایی در مراکز تحقیقاتی این سازمان نیز خبرداد و گفت: امسال بیش از هزار برند تقلبی کود در کشور شناسایی و لغو گواهی شده است.

وی با اعلام اینکه مصرف کود در ایران نصف میانگین مصرف دنیاست، گفت: سازمان تحقیقات کشاورزی در تلاش است مواد غذایی سالم و اطمینان بخش را در بخش کشاورزی تولید و در اختیار مردم قرار دهد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید