arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۶۹۴۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۳ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲

ارتش اردن با هواپیما کمک‌های بشر دوستانه به نوار غزه رساند

ارتش اردن روز دوشنبه ۷ اسنفدماه اعلام کرد که یک سری کمک‌های بشردوستانه از جمله مواد غذایی و دیگر تدارکات را به نوار غزه ارسال کرده است.  این اقدام توسط چهار هواپیمای C-۱۳۰ که یکی از آن‌ها متعلق به نیرو‌های مسلح فرانسه است، انجام شد. در بیانیه ارتش اردن آمده است که نیرو‌های این کشور به دستور عبدالله دوم، پادشاه اردن "چهار ماموریت هوایی حامل کمک برای مردم غزه انجام دادند. "   
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دویچه وله: ارتش اردن روز دوشنبه ۷ اسنفدماه اعلام کرد که یک سری کمک‌های بشردوستانه از جمله مواد غذایی و دیگر تدارکات را به نوار غزه ارسال کرده است. 
 
این اقدام توسط چهار هواپیمای C-130 که یکی از آنها متعلق به نیروهای مسلح فرانسه است، انجام شد. در بیانیه ارتش اردن آمده است که نیروهای این کشور به دستور عبدالله دوم، پادشاه اردن "چهار ماموریت هوایی حامل کمک برای مردم غزه انجام دادند." 
 
 ارسال این کمک‌ها هم‌زمان با آن انجام شد که دو گروه حقوق بشری، اسرائیل را به محدود کردن بیشتر کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، علیرغم دستور دادگاه عالی سازمان ملل و در حالی که سازمان ملل درباره قحطی در نوار غزه هشدار داده، متهم کردند.  
 
ارتش اردن در بیانیه خود گفت عملیات روز دوشنبه ۷ اسفندماه با هدف رساندن مستقیم کمک‌ها به مردم انجام شده است. این کمک‌ها عمدتا شامل مواد غذایی برای نجات مردم غزه از گرسنگی بوده‌اند. 
 
اردن از زمان آغاز جنگ در هفت اکتبر بین اسرائیل و حماس در غزه در مجموع ۱۶عملیات کمک‌های هوایی انجام داده است. 

نظرات بینندگان