۲۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۴۲
کد خبر: 82303695
T T
۰ نفر
بيش از يك تن مواد غذايي تاريخ گذشته و فاسد در دير بوشهر معدوم شد

بوشهر - ايرنا - رئيس شبكه بهداشت و درمان شهرستان ديرگفت:در هفت ماه نخست امسال يكهزار و 85 كيلوگرم مواد غذايي انواع مواد غذايي تاريخ گذشته و فاسد در اين شهرستان معدوم شد.

عادل مقدس روز جمعه در گفت و گوبا خبرنگار ايرنا افزود: اين مواد غذايي شامل انواع نوشيدني، كيك، آب ميوه، لبنيات و انواع ترشيجات بوده كه پس از شناسايي توسط بازرسان بهداشت محيط شبكه بهداشت و درمان شهرستان دير جمع‌آوري و معدوم شد.
وي گفت: عمليات معدوم سازي مواد غذايي فاسد و تاريخ گذشته جمع‌آوري شده با حضور نماينده نيروي انتظامي ، مجمع امور صنفي و اداره صنعت معدن و تجارت و در جايگاه مخصوص دفن زباله بندر دير انجام شد.
رئيس شبكه بهداشت و درمان شهرستان ديراظهارداشت: در راستاي صيانت از سلامت شهروندان و ارتقاي شاخصه‌هاي بهداشت و سلامت در جامعه اين شبكه فعاليت‌هاي موثري را براي عموم مردم برنامه‌ريزي و اجرايي مي‌كند.
وي با بيان اين‌كه با فروشندگان مواد غذايي فاسد و تاريخ مصرف گذشته به طور جدي، قانوني و بدون اغماض برخورد مي‌شود، اظهار داشت: اين افراد به مراجع قضايي و اداره تعزيرات حكومتي معرفي شده و بر اساس ضوابط قانوني با آن‌ها برخورد مي‌شود .
مقدس ادامه داد: تاريخ توليد و انقضا، مجوز و پروانه ساخت وزارت بهداشت، آدرس كارخانه، نام محصول و مواد تشكيل‌دهنده پنج مشخصه اصلي مواد غذايي است كه مردم هنگام خريد مواد غذايي به اين مشخصات دقت كرده و تخلفات احتمالي را به بازرسان شبكه بهداشت و درمان و يا شماره تلفن 190 سامانه ارتباط مردمي وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي گزارش دهند.
7207/ 6045** خبرنگار: عباس بحراني ** انتشار دهنده: اكبر اقبال مجرد

سرخط اخبار استان‌ها