طرح نظام نوین ترویج کشاورزی فرصتی برای بهره برداران

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: ترویج کشاورزی پلی است که با توسعه آن جدیدترین یافته های علمی در مرحله تولید به اجرا در می آید.

طرح نظام نوین ترویج کشاورزی فرصتی برای بهره برداران بخش
احمد کبیری رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح نظام نوین ترویج کشاورزی اظهار داشت: طرح نظام نوین کشاورزی به منظور توسعه انتقال یافته های کشاورزی در مزرعه از سوی وزارت جهاد کشاورزی تهیه و ابلاغ شده است.

کبیری به ابلاغ پایلوت طرح نظام نوین کشاورزی در استان ها اشاره کرد و گفت:در این طرح فرصت های متعدد برای استفاده از مجموعه های غیر دولتی دیده شده که اگر از توان این بخش  حداکثر بهره گیری به عمل آید، شاهد تحول جدی در عرصه ترویج خواهیم بود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با بیان اینکه شاخص های علمی در این طرح  امری مهم تلقی می شود، بیان کرد: برای تحقق این موضوع ،سازمان نظام مهندسی و کشاورزی منابع طبیعی درنظر دارد تا از وزارت جهاد کشاورزی یاری نماید.

کبیری با بیان اینکه ترویج کشاورزی پلی است که جدیدترین یافته های علمی در مرحله تولید به اجرا در می آید، بیان کرد: این نظام، در تمامی زیر بخش های کشاورزی از قبیل باغبانی،مرغداری،آبزی پروری و دامداری قابل اجرا است که اگر به درستی انجام شود، شاهد افزایش کمی و کیفی محصولات خواهیم بود.

گفتنی است نظام نوین کشاورزی به مجموعه فعالیت و دستاورد های موسسه تحقیقاتی گفته می شود که سعی دارند تجربیات خود را در عرصه تولید انتقال تا بهره بردار در جریان اطلاعات روز قرار گیرد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار