۲۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۰۰
کد خبر: 82233091
T T
۰ نفر

كاهش 25 درصدی تولید پسته در سیرجان

۲۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۰۰
کد خبر: 82233091
كاهش 25 درصدی تولید پسته در سیرجان

كرمان - ایرنا - معاون فنی جهاد كشاورزی سیرجان از آغاز برداشت پسته در این شهرستان و پیش بینی كاهش 25 درصدی تولید این محصول در سال جاری خبر داد.

اكبر محمودآبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: كار برداشت محصول پسته از سحرگاه امروز در شهرستان سیرجان آغاز شد.
وی بیان كرد: امسال در 43 هزار هكتار باغات ثمری پسته شهرستان سیرجان 16 هزار تن پسته خشك تولید می شود كه نسبت به سال گذشته 25 درصد كاهش داریم.
وی گفت: امسال سال آوری پسته در سیرجان است اما به دلیل مشكلات جوی و نامناسب بودن هوا جوانه های زایشی نتوانستند خوشه های پربارتر پسته را تولید كنند و چهار هزار تن محصول پسته كاهش دارد.
معاون فنی جهاد كشاورزی سیرجان اظهار كرد: طی مدت 40 روز برداشت پسته 320 هزار نفر كارگر در باغات برای جمع آوری محصول یا در ترمینال های ضبط پسته مشغول به كار می شوند.
وی از فعالیت 290 ترمینال ضبط پسته مكانیزه و نیمه مكانیزه برای فرآوری بهداشتی پسته خبر داد و گفت: در برداشت پسته اولویت اصلی تولید و فرآوری محصول سالم و عرضه به بازارهای هدف است كه كارشناسان ما بر اجرای این اصل نظارت كامل دارند.
محمودآبادی شرایط بازار جهانی پسته و صادرات آن را خوب عنوان كرد و افزود: تجار و بازرگانان، پسته خود را برای رقابت و عرضه به بازارهای اروپایی و حوزه خلیج فارس آماده كرده اند لذا كیفیت تولید و فرآوری مناسب ما را در رقابت پیش برده است.
شهرستان سیرجان در 175 كیلومتری غرب كرمان دارای 43 هزار هكتار سطح زیر كشت پسته ثمری است و بیش از 29 هزار نفر كشاورز یا تولید كننده پسته در این شهرستان فعالیت دارند.
خبرنگار: محمد ایران نژاد - دبیر: رسول محمدحسنی
7435/3028

سرخط اخبار استان‌ها