۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۳۱
کد خبر: 82440281
T T
۰ نفر
آمادگی جنوب كرمان برای تامین 35 هزار تن پرتقال نوروزی

جیرفت - ایرنا - رئیس سازمان جهاد كشاورزی جنوب استان كرمان گفت: جنوب استان این آمادگی را دارد كه 35 هزار تن از پرتقال مورد نیاز كشور را تامین كند.

سید یعقوب موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 45 هزار تن پرتقال برای عید نوروز در كشور مورد نیاز است و با توجه به حساسیت تامین میوه شب عید، این مهم بر عهده مدیران جهاد كشاورزی قرار داده شده است و روسای اداره تعاون روستایی هم به عنوان مباشر، جهاد كشاورزی را در تامین میوه نوروزی هموطنان یاری می كنند.
وی تصریح كرد: شمال كشور در سال های گذشته به عنوان متولی اصلی میوه شب عید در كشور محسوب می شد كه به علت یخ زدگی پرتقال شمال، هم اكنون جنوب استان كرمان سعی دارد تا بخشی از نیاز كشور را تامین كند.
وی پرتقال والنسیا را عمده ترین نوع پرتقال جنوب بیان كرد و گفت: نیاز نداشتن به انبار كردن، برداشت آن در فصل زمستان و ماندگاری بیشتر از مهمترین مزیت های این محصول می باشد و این نوع از پرتقال با ذائقه مردم سازگاری بیشتری دارد.
رئیس سازمان جهاد كشاورزی جنوب كرمان به ذخیره سازی 500 تن پرتقال مورد نیاز پنج شهرستان جنوبی استان اشاره و اضافه كرد: علاوه بر پرتقال، 250 تن سیب درختی هم برای شب عید مردم جنوب استان ذخیره شده است.
تنوع گیاهی و آب و هوایی جنوب كرمان ظرفیت زیاد و بسیار چشمگیری برای تولید انواع محصولات كشاورزی (زراعی، دامی و باغی) در كشور فراهم كرده است؛ وجود بافت‌های متنوع جغرافیایی با امكان كشت و برداشت انواع محصولات كشاورزی،‌ موجب شده است جنوب استان به قطب كشاورزی كشور تبدیل شود.
تاكنون فقط بالغ بر 700 هكتار از اراضی جیرفت به كشت‌های گلخانه‌ای اختصاص یافته كه سالانه حدود 150 هزار تن محصولات گلخانه‌ای این شهرستان به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.
سازمان جهاد كشاورزی جنوب كرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، كهنوج، فاریاب، رودبارجنوب، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
6003/3028

سرخط اخبار استان‌ها