۲۶ بهمن ۱۳۹۵، ۲۱:۴۷
کد خبر: 82430723
T T
۰ نفر
مدیر جهاد كشاورزی: احداث انبار علوفه در شهرستان درمیان ضروری است

بیرجند - ایرنا - مدیر جهاد كشاورزی درمیان گفت: با توجه به وسعت زیاد شهرستان انبار علوفه دام در بخش های مختلف ضروری است، هنگام برف و كولاك بسیاری از دامداران به دلیل نداشتن علوفه با مشكل مواجه می شوند.

وحید ضیائیان احمدی، روز سه شنبه در كار گروه مدیریت بحران شهرستان، افزود: آبرسانی به دام های دامداران در شرایط بحران با توجه به كمبود امكانات خیلی سخت است.
وی بیان كرد: قبلا آب دامدارن از محل مجتمع گلخانه ای شهرستان تامین می شد، با آغاز فعالیت گلخانه داران در آینده نزدیك باید برای آبرسانی به دام های شهرستان تدابیری اندیشیده شود.
وی با بیان اینكه 700 قنات در شهرستان وجود دارد، گفت: كشاورزان نسبت به بستن در چاه های اصلی قنات ها اقدام كنند تا در زمان بروز سیل، قنات ها مسدود نشود.
به گفته وی تعداد زیادی واحد مرغداری غیرمجاز(130 واحد ) در شهرستان وجود دارد، شیوع بیماری خاصی در طیور استان، بدون شك از شهرستان ما خواهد بود.
وی با بیان اینكه در هر دوره یك میلیون و 700 هزار جوجه ریزی در مرغداری های شهرستان انجام می شود، گفت: تولید گوشت سالم با سلامت انسان مرتبط است.
مدیر جمعیت هلال احمر شهرستان هم گفت: جمعیت هلال احمر در برف و كولاك 2 هفته گذشته از آمادگی كامل برخوردار بود، اما به دلیل وقوع چند حادثه به صورت همزمان در چهار جاده شهرستان، سرعت امداد رسانی به افراد گرفتار در برف و كولاك كاهش یافت.
جواد مرادی، افزود: در شهرستان كامیون برای حمل بار به نقاط مختلف در اختیار نیست ، در سایر شهرستانها این خودرو با همكاری فرمانداری خریداری شده است.
سرپرست شبكه دامپزشكی هم با بیان اینكه تاكنون موردی از بیماری آنفلوآنزا فوق حاد در شهرستان گزارش نشده است، خواستار توجه بیشتر برای پیشگیری از وقوع این بیماری با رعایت مسایل قرنطینه ای شد.
مهدی مدرسی، نظارت های مستمر بر واحدهای پرورش طیور، پایش مستمر سد رزه، شناسایی مرغداران متخلف، نظارت قرنطینه ای بر حمل طیور، برگزاری كلاس های آموزشی و توزیع ضد عفونی را از جمله اقدامات دامپزشكی برای پیشگیری از این بیماری ذكر كرد.
هم اكنون240 كیلومتر راه اصلی و فرعی، 400 كیلومتر راه روستایی آسفالته، 243 كیلومتر راه شوسه و 280 كیلومتر راه خاكی در شهرستان درمیان وجود دارد.
78 درصد جمعیت 57 هزار نفری این شهرستان به راه آسفالته دسترسی دارند
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و 797 كیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول70 كیلومتر با افغانستان مرز دارد.
اسدیه مركز شهرستان 57هزار نفری درمیان در 105كیلومتری شرق بیرجند مركز خراسان جنوبی قرار دارد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به كانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7556 **2047*خبرنگار- حكیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشكورجیری *

سرخط اخبار استان‌ها