۲۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۱۱
کد خبر: 82431429
T T
۰ نفر
آغاز كشت آفتابگردان بهاره در سطح 500 هكتار در دزفول

دزفول - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي دزفول گفت:كشت آفتابگردان بهاره در سطح 500 هكتار از زمين هاي كشاورزي اين شهرستان آغاز شده است.

احمد زارعي روز چهارشنبه به ايرنا افزود:به منظور حفظ تناوب زراعي و تنظيم بازار محصولات مختلف همچنين باتوجه به نياز كشور به توليد روغن كشت محصول آفتابگردان بهاره در اين شهرستان رشد قابل توجهي داشته و با همكاري 2 شركت كشت و صنعت شهيد رجايي و شهيد بهشتي و كشاورزان پيشرو در حال انجام است.
وي افزود:كشت اين محصول در سال زراعي گذشته در سطح 27 هكتار و در قالب يك مزرعه الگويي و مقايسه ارقام كشت شده بود كه نتايج اقتصادي به دنبال داشت و امسال كشت اين محصول توسعه يافت.
زارعي گفت:خريد محصول كشاورزان آفتابگردان بصورت تضميني و با قيمت هر كيلوگرم 24 هزار و 510 ريال توسط دولت انجام مي شود لذا از كشاورزان شهرستان دعوت مي شود جهت دريافت دستورالعمل كشت و نظرات كارشناسي به مراكز جهاد كشاورزي شهرستان مراجعه كنند.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان دزفول زمان برداشت آفتابگردان دزفول را خردادماه سال آينده اعلام كردو گفت:پارسال از هر هكتار مزراع آفتابگردان 2.5 تن محصول از چند رقم مختلف در دزفول برداشت شده است.
وي با تاكيد بر كشت آفتابگردان كه موجب افزايش عملكرد ساير محصولات و تناوب زراعي مي شود گفت:كاهش وابستگي به خارج براي تهيه مواد اوليه كارخانه هاي روغن كشي از اهداف توسعه كشت دانه هاي روغني است.
7278/6068
خبرنگار:رقيه كردي-انتشار:محمدعلي فريدپناه

سرخط اخبار استان‌ها