۲۲ فروردین ۱۳۹۵، ۱۵:۳۰
کد خبر: 82029099
T T
۰ نفر
يكصد هزار بچه ماهي سفيد در سدهاي استان اردبيل رهاسازي شد

اردبيل - ايرنا - مديركل شيلات استان اردبيل از رهاسازي يكصد هزار بچه ماهي سفيد در سدهاي اين استان خبر داد.

ميرآرمان واعظي روز يكشنبه در جلسه هم انديشي نقش كشاورزي در اقتصاد مقاومتي در اردبيل افزود: اين بچه ماهيان در پنج سد استان از جمله سد گيلارلوي گرمي رها سازي شد و اميدواريم بسترهاي لازم براي توليد و خودكفايي در اين بخش در استان بيش از پيش فراهم شود.
او گفت: همچنين 100 هزار بچه ماهي قزل آلا به صورت رايگان به پرورش دهندگان تحويل شد تا انگيزه بيشتري در توليد و فعاليت در اين بخش داشته باشند.
او با اشاره به اين كه توليد ماهي قزل آلا از 20 كيلوگرم در مترمربع به 50 كيلوگرم در مترمربع رسيده و اين موفقيت در سايه آموزش و ترويج اصول پرورش ماهيان سردآبي و گرم آبي حاصل شده افزود: در سال گذشته بيش از يك هزار و 200 نفر روز آموزش به كاربران ارائه شد.
وي با اشاره به شعار سال جاري اقتصاد مقاومتي ، اقدام و عمل و نقش محوري كشاورزي در تحقق آن گفت: ماهيان سردآبي توليدي استان از كيفيت بسيار بالايي برخوردار است به گونه اي كه در ديگر استان ها ماهي قزل آلاي اردبيل
متقاضيان فراواني دارد.
به گزارش ايرنا از روابط عمومي جهاد كشاورزي اردبيل ، او افزود: پارسال از اين استان به 10 استان كشور بچه ماهي صادر و همچنين بيش از 500 تن ماهي قزل آلا به استان هاي همجوار ارسال شد.
وي گفت: پرورش ماهي در قفس نيز با جديت در استان دنبال مي شود و پرورش ماهي با هدف توليد اقتصادي در قالب چهار سامانه انجام مي شود كه شامل پرورش در استخرهاي رو باز ، خاكي و پرورش در استخرهاي سرپوشيده گلخانه اي ، در تانك و يا در قفس است.
واعظي افزود: مكانيزه كردن واحدهاي پرورش ماهي با جديت در استان دنبال مي شود و حفاظت از ذخاير آبزي پروري نيز از اهداف مهمي است كه دنبال مي شود.
7124/6018

سرخط اخبار استان‌ها