۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۲۲
کد خبر: 82208427
T T
۰ نفر
مدیركل استاندارد هرمزگان:علامت استاندارد خیارشور روحی جعلی است

بندرعباس- ایرنا-مدیركل استاندارد هرمزگان گفت: علامت استاندارد بر روی ظروف خیارشور محصول شركت صنایع غذایی پدیده الوند (با نام تجاری روحی) تولید شده در استان همدان جعلی است.

به گزارش روابط عمومی اداره كل استاندارد هرمزگان ، عیسی باقرزاده همایی دوشنبه با اعلام این خبر افزود: پس از استعلام از اداره كل استاندارد همدان جعل نشان ملی استاندارد توسط این واحد تولیدی محرز شده و تخلف این واحد تولیدی به اداره كل استاندارد استان مربوطه اعلام شد.
وی بیان داشت: با تلاش كارشناسان نظارت بر اجرای استاندارد این اداره كل در قالب طرح نظارت بر اجرای هماهنگ استاندارد در هرمزگان ، یك مورد جعل علامت استاندارد برروی ظروف هشت كیلویی خیار شور شناسایی شد و از آنجایی كه خیارشور دارای شماره استاندارد ملی 116 و 2326 می باشد ، خیارشورهای یاد شده توقیف و از دسترس عموم خارج شد.
مدیركل استاندارد هرمزگان با اشاره به اهداف و وظایف اداره كل استاندارد در خصوص نظارت بر كالاهای دارای نشان استاندارد اجباری اظهاركرد: استفاده از كالای با كیفیت حق مسلم شهروندان است و استاندارد هرمزگان در راستای اهداف سازمانی تمام سعی خود را جهت انجام بهینه مسئولیت های خویش بكار بسته و همواره نظارت دقیق بر تولید و عرضه كالاهای دارای نشان استاندارد دارد.
باقرزاده تاكید كرد: همشهریان برای اطمینان از استاندارد بودن كالاها و نشان ملی استاندارد درج شده بر روی آنها می توانند كد 10رقمی درج شده در پایین نشان ملی استاندارد را به سامانه پیامكی 10001517 ارسال نمایند و از صحت استاندارد بودن محصول مورد نیاز خود آگاهی یابند.
7195/6048

سرخط اخبار استان‌ها