۲۰ دی ۱۳۹۵، ۹:۰۰
کد خبر: 82379862
T T
۰ نفر
پس ازپرندگان مهاجر، اين بار موش ها به مزارع كلاله حمله ور شدند

كلاله - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي كلاله اعلام كرد: پس از حمله پرندگان مهاجر به مزارع كلزا، اين بار موش ها به مزارع گندم وكلزاي اين شهرستان جمله ور شده اند.

علي عليزاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه كار مبارزه با موش ها با همكاري وهدايت كارشناسان جهادكشاورزي در مزارع گندم و كلزا آغاز شده است، افزود: موش ها به مزارع گندم و كلزا حمله ور شده و با تغذيه مستقيم و همچنين زير و رو كردن خاك، به مزارع خسارت وارد مي كنند.
مدير جهاد كشاورزي كلاله بابيان اينكه برآوردهاي كارشناسي براي تعيين سطح خسارات وارده در حال انجام است، افزود: اين مديريت با تهيه طعمه مسموم فسفر دوزنگ به طور مستمر اقدام به مبارزه و طعمه گذاري مي نمايد و تاكنون در سطح 1هزار و520 هكتار با موش ها مبارزه شده است.
علي زاده با اشاره به حاكم بودن شرايط جوي پايدار در شهرستان كلاله و كاهش نزولات جوي به ويژه از ابتداي زمستان، افزود: احتمال افزايش خسارت موش ها به مزارع، در روزهاي آينده دور از انتظار نيست و كارشناسان جهاد كشاورزي آماده ارائه توصيه هاي فني به كشاورزان و مبارزه با موش ها هستند.
وي ازكشاورزان خواست: از مزارع خود به صورت منظم بازديد كرده و درصورت مشاهده خسارت با مراجعه به نزديك ترين مركز جهاد كشاورزي و مشاوره با كارشناسان پهنه نسبت به تهيه طعمه مسموم و انجام عمليات مبارزه مطابق توصيه كارشناسان اقدام كنند.
گفتني است در 10روز گذشته نيز پرندگان مهاجر با تغذيه از سبزينه هاي مزارع كلزاي شهرستان كلاله ، به بيش ازيك هزار هكتار از مزارع اين محصول خسارت وارد كردند.
در شهرستان 110 هزارنفري كلاله در شرق استان گلستان 68 هزار و 203 هكتار اراضي زراعي و باغي وجود دارد.
7478
خبرنگار: حاجي محمد خدري ** انتشار دهنده: تاج محمد شيري

سرخط اخبار استان‌ها