۲۴ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۰۳
کد خبر: 82384970
T T
۰ نفر
تخصيص يك هزارميليارد ريال به طرح هاي انتقال آب كشاورزي درخراسان رضوي

مشهد – ايرنا – رئيس سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي از تخصيص يك هزار ميليارد ريال اعتبار به طرح هاي انتقال آب با لوله در استان خبر داد و گفت: دريك هفته آينده مناقصه هاي مربوط به اين طرح ها برگزار مي شود.

مجتبي مزروعي روز جمعه در گفت و گو با ايرنا افزود: براي تخصيص اين اعتبار پيگيري هاي گسترده اي شد تا سرانجام به طور كامل و 100 درصدي به وزارت جهاد كشاورزي ابلاغ و سپس به استان تخصيص يافت.
وي با بيان اينكه اين اعتبارات به تناسب شاخص ها بين شهرستان هاي استان توزيع مي شود، اظهار كرد: به منظور كنترل و مديريت مناسب منابع آبي؛ اجراي طرح هاي آبياري تحت فشار نيز با جديت در دست اجراست.
وي گفت : در دو سال اخير 25 هزار هكتار طرح آبياري تحت فشار در اراضي كشاورزي استان اجرا شده و بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده در سال هاي 95 و 96 اين رقم به بيش از 30 هزار هكتار خواهد رسيد.
مزروعي افزود : به منظور افزايش راندمان آب، توسعه كشت هاي گلخانه اي هم در استان مورد توجه قرار گرفته و در حال پيگيري در اين خصوص هستيم .
وي يا يادآوري وضعيت مناسب توليدات كشاورزي استان در سال زراعي گذشته، اظهار كرد : توسعه بازرگاني از جمله اهداف استان است كه در اين راستا تمركز بر توسعه بازرگاني شامل از تنظيم بازار داخلي و توسعه صادرات است.
وي با تاكيد بر اينكه اقتصادي كردن توليد و تقويت بنيه مالي كشاورز منجر به سرمايه گذاري و بهبود بخش مي شود، افزود: در دهه گذشته بنيه مالي توليد كنندگان كشاورزي صدمه ديده و دچار آسيب شده بود و اكنون تلاش مي شود به مرور اين بنيه بويژه با نگاه به بازار و صادرات ارتقا يابد.
6012 /1906خبرنگار: فاطمه يوسفي ** انتشار دهنده: علي حيدر شاه حسيني

سرخط اخبار استان‌ها