۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۳۷
کد خبر: 82109524
T T
۰ نفر

جشنواره شير در اردبيل برگزار مي شود

۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۳۷
کد خبر: 82109524
جشنواره شير در اردبيل برگزار مي شود

اردبيل - ايرنا - معاون بهبود توليدات گياهي جهاد كشاورزي استان اردبيل از برگزاري جشنواره شير طي سالجاري در اردبيل خبر داد.

بهلول تكلوي روز يكشنبه در مراسم هم انديشي شير افزود: هدف از برگزاري اين جشنواره توجه بيشتر و تخصصي به اهميت ارتقاي ميزان مصرف سرانه شير در سلامت جوامع انساني و افزايش تقاضاي مصرف كنندگان و حمايت از توليد كنندگان بخش دامپروري استان است.
وي با اشاره به اينكه متوسط سرانه مصرف شير در استان در سطح بسيار پاييني قرار دارد اظهار كرد: اين ميزان مصرف در سال حتي به 100 كيلوگرم هم نمي رسد ، در صورتي كه بر اساس نظر كارشناسان تغذيه و سلامت متوسط مصرف سرانه يك فرد براي اينكه حداقل مواد غذايي و املاح و ويتامين ها را دريافت كند حدود 160 كيلوگرم است.
او همچنين بر اجراي برنامه هاي جشنواره در زمينه ترويج فرهنگ مصرف شير و بالا بردن مصرف سرانه براي بهبود و افزايش سلامت جامعه و حمايت از توليد كنندگان و ايجاد انگيزه مثبت براي توليد هر چه بيشتر تاكيد كرد.
به گزارش ايرنا از روابط عمومي جهاد كشاورزي اردبيل ، تكلوي اضافه كرد: زمينه هاي صادرات محصولات لبني مازاد بر نياز استان به كشورهاي همسايه فراهم شده و با رونق صادرات محصولات كشاورزي قدم موثري در حمايت از صنعت دامداري استان برداشته مي شود.
وي در زمينه همكاري با آموزش و پرورش استان افزود: بر اساس تفاهم نامه منعقده مروجان و كارشناسان اين معاونت در برنامه ها ، كلاس هاي درسي و همايش هاي دانش آموزان حضور يافته و فرهنگ استفاده روزانه از شير و فوايد ارزشمند اين ماده حياتي را به آنها آموزش خواهند داد.
سالانه بيش از 240 هزار تن شير در استان اردبيل توليد و توسط 160 مركز جمع آوري و به كارخانه هاي صنايع لبني حمل مي شود.
در استان اردبيل 93 واحد گاو داري شيري صنعتي به ظرفيت 14 هزار و 394 راس وجود دارد كه 43 درصد شير استان را به صورت صنعتي توليد مي كنند.
6018/ 1257

سرخط اخبار استان‌ها