۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۲۷
کد خبر: 82435589
T T
۰ نفر

كشاورزان نمونه شهرستان مانه وسملقان تجليل شدند

۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۲۷
کد خبر: 82435589
كشاورزان نمونه شهرستان مانه وسملقان تجليل شدند

آشخانه- ايرنا- فرماندار مانه وسملقان با اشاره به اينكه اين شهرستان به عنوان قطب كشاورزي استان در بخش كشاورزي تاثيرگذار است گفت: به همين مناسبت از كشاورزان نمونه شهرستان تجليل شدند.

به گزارش ايرنا غلامرضا عوض زاده شنبه در حاشيه آئين تجليل از كشاورزان نمونه شهرستان در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهاركرد: در مدت اين 3 سال تلاش كرده ايم كه بيشترين اعتبارات را به بخش كشاورزي اختصاص دهيم.
وي افزود: در شهرستان در دو بخش آبياري تحت فشار و مكانيزاسيون شاخص هستيم به طوريكه هزارو 111هكتار با اعتبار 5.5 ميليارد تومان در آبياري تحت فشار هزينه شده است.
وي تصريح كرد: در بخش مكانيزاسيون نيز مبلغ 13 ميليارد تومان تسهيلات خريد ادوات و كمباين پرداخت شده است.
وي خاطرنشان كرد: از محل مصوبات سفر رهبري به استان نيز مبلغ 730 ميليون تومان تاكنون در بخش لايه روبي قنوات و چشمه سارها كار انجام شده است .
وي بيان كرد: حدود 27 كيلومتر كانال در حوزه كشاورزي كار شده كه امار و ارقام نشان دهنده كارهاي ارزنده در بخش كشاورزي است.
وي به كشاورزان قول دادند كه از محل اعتبارات سال 96 كميته برنامه ريزي اعتبارات سريعا تزريق بشود.
وي همچنين از توليد 100هزار تن گندم توسط شهرستان و 80 هزارتن تحويل به سيلو خبر داد و افزود:400 هزار تن سطح عملكرد زراعي، باغي، و دامي شهرستان مانه وسملقان بوده است.
وي افزود: اميدوار هستيم بتوانيم ظرفيت ها را تقويت و در اقتصاد و اشتغال استان گام هاي موثري برداريم.
مدير جهاد كشاورزي مانه وسملقان هم گفت: با توجه به وجود 2 رقم در شهرستان در بخش غلات مشكل داشته ايم و اين روي عملكرد بسيار تاثير گذاشته بود.
محسن نظام دوست افزود: با وارد شدن چند ارقام جديد در بخش غلات راندمان توليد بالا و تاجايي كه در دو سال اينده خودكفا خواهيم شد.
وي اظهاركرد: تجميع كردن زمين هاي كوچك به بزرگ و روي آوردن به سمت كشاورزي پيشرفته راندمان توليد را بالا ببريم.
شهرستان 110 هزار نفري مانه و سملقان به عنوان قطب كشاورزي استان خراسان شمالي محسوب مي شود و هرساله يك سوم گندم توليد استان را تامين مي كند.
/1744/7183/خبرنگار:مرضيه اردكام **انتشار دهنده: علي اصغرافتاده

سرخط اخبار استان‌ها