خبرگزاری کار ایران

یک مسئول وزارت کشاورزی در گفت‌وگو با ایلنا؛

برای۳ ماه آینده نهاده‌ دامی ذخیره داریم/ ثبت سفارش تامین نهاده‌های دامی برای ۶ ماه

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۷۳۶

روز گذشته یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی خبر داد که فقط برای ۲۵ روز تا ۱ ماه کالاهای اساسی از جمله نهاده‌های دامی داریم. این در حالی است که به گفته سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی تا ۳ ماه آینده انبارها پر از نهاده دامی است و برای ۶ ماه آینده ثبت سفارش انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ جلال محمودزاده، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی،  اعلام کرده است؛ متأسفانه ذخیره استراتژیک کالاهای مختلف اساسی در کشور فقط برای حدود ۲۵ روز تا یک ماه کافی است. وی تاکید کرد:  یکی از کالاهای اساسی نهاده‌های دامی هستند که تأثیر مستقیم در تأمین شیر، گوشت قرمز و مرغ و تخم‌مرغ دارد و می‌تواند به‌راحتی وضعیت تولید این محصولات را به بحران بکشد.

این سخنان در حالی است که حسن عباسی معرفان، سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در گفت وگو با ایلنا شرایط ذخایر نهاده‌های دامی را مناسب ارزیابی کرد. 

وی گفت: به نظر اطلاعات نادرستی به مجلس و نمایندگان داده شده است و آن‌ها از آخرین آمار کالاهای اساسی در گمرک و انبارها خبر ندارند. 

عباسی معروفان با تاکید بر اینکه در حال حاضر ذخایر نهاده‌های دامی در بهترین شرایط خود هستند، اظهار کرد: بیش از  ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن نهاده دامی در بنادر کشور است که بیش از نیاز ما برای سه ماه آینده ست.

وی میزان نیاز ماهانه نهاده‌های دامی وارداتی کشور را یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن عنوان کرد.

به گفته عباسی معروفان؛ هر روز ۹۰ درصد نیاز به نهاده دامی از انبارهای گمرک ترخیص و برای عرضه روانه بازار مصرف می‌شود.

وی تصریح کرد: با یک حساب ساده می‌توان دریافت که در همین لحظه برای ۳ ماه ذخایر نهاده دامی داریم.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از ثبت سفارش بیش از ۱۰ میلیون و ۳۷۰ هزار تن نهاده دامی خبر داد. 

عباسی معروفان اظهار کرد: این میزان ثبت سفارش پاسخگوی نیاز کشور برای ۶ ماه دیگر است.

وی افزود: به عبارت دیگر علاوه بر اینکه برای ۳ ماه آینده ذخایر نهاده‌های دامی داریم، برای تامین این کالاهای اساس در ۶ ماه آینده ثبت سفارش نیز انجام شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز