رییس دبیرخانه گزینش وزارت جهاد کشاورزی گفت: جذب درست افراد منجر به عدالت استخدامی می‌شود و رضایت و محیط‌های اداری سالم را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، محسن محمدی در مراسم تودیع و معارفه مدیر هسته گزینش سازمان جهادکشاورزی استان ضمن تشریح مفاهیم و دلایل گزینش نیروی انسانی اظهارکرد: گزینش یک انتخاب است و انتخاب حق مسلم طبیعی هر فرد است .

وی افزود: باید افرادی را که دارای بیشترین معیارهای شایستگی را دارند انتخاب و امانات را به اهلش واگذار شود.

رییس دبیرخانه گزینش وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: نهج البلاغه دارای 79 نامه است که طولانی‌ترین نامه در مورد حفاظت و امانت، شیوه‌نامه حکومتی و انتخاب قضات و لشکریان است.

محمدی به انتخاب افراد صالح و شریف تاکید کرد و گفت: جذب درست منجر به عدالت استخدامی می‌شود و رضایت و محیط‌های اداری سالم را در پی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی سجادی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز ضمن تبریک ایام شعبانیه تصریح کرد: نیروی انسانی با کیفیت، نتیجه یک ساز و کار موثر و مفید در راستای رسیدن به اهداف زندگی است.

وی افزود: در کار گزینش افراد باید خودمان را جای دیگران قرار دهیم و همواره رضایت خداوند و وجدانمان را ملاک عمل و قضاوت قرار داد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن اشاره به اهمیت نیروی انسانی توانمند و با استعداد در استان گفت: انسانهایی که دارای بالاترین معیارهای شایسته باشند، در استان فراوان است.

سجادی یادآور شد: قبول مسئولیت در هسته‌های گزینش، مستلزم داشتن انگیزه و نگرش اعتقادی است.

هاشم ولی پور مطلق، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بزرگترین بخش اقتصادی استان، کشاورزی است، اظهارکرد: گفت: مشارکت پذیری روستاییان و بهره‌برداران بخش کشاورزی در صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی خراسان جنوبی بسیار حائز اهمیت است که نشان از توان بالقوه و شایسته نیروهای انسانی دارد.

وی به کسب رتبه های برتر محصولات استراتژیک کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: در جذب اعتبارات مناطق محروم بعنوان اولین استان کشور بوده‌ایم در حالی که در جذب این اعتبارات با ویژگی بسیار سختی بوده است.

رییس جهادکشاورزی استان تصریح کرد: در کنار محدودیت های خشکسالی،مشارکت‌پذیری،اعتماد پذیری، عملکرد خوب و صادقانه نیروها با مردم، منجر به توفیقات بیشتری در بخش کشاورزی شده است.

ولی پور مطلق ضمن اشاره به خشکسالی‌های 17 ساله استان بیان کرد: خراسان جنوبی دومین استان کم باران و حدود 75 درصد استان درگیر با خشکسالی‌ها است.

وی یادآور شد: در دو سال گذشته با وجود تلاش‌های مردم حدود 1.2 برابر سطوح مجهز به سیستم‌های آبیاری شد و نقش موثر آب در معیشت زندگی و کسب درآمد روستاییان را مهم تلقی می‌شود.

رییس جهاد کشاورزی استان گفت: در سال 94 حدود25.4 میلیون مترمکعب نسبت به سال 93 صرفه جویی در مصرف آب داشته‌ایم و به حفظ آب در بخش کشاورزی تاکید شده است.

ولی پور مطلق به وجود هسته‌های گزینش در عین حساسیت کاری اشاره و خاطر نشان کرد: در انتخاب انسانهای شایسته و ارزشمند دقت لازم ضروری و حسن خلق، سلامت رفتار و گفتار و تقوای در نیت مهمترین عناصر کلیدی در انتخاب افراد شایسته است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 538510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =