استاندار البرز گفت: یکی از اقدامات دولت در استان، انتقال بخشی از پساب تصفیه شده به زمین ها و اراضی کشاورزی بوده است که آثار بلند مدت اجرای این طرح زمینه رونق تولید، حفظ سرمایه ملی و افزایش سطح درآمد داخلی خواهد بود.

به گزارش خبر آنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی استانداری البرز،«سیدحمیدطهائی» پیش از ظهر چهارشنبه در همایش آموزشی" صدای آب نمی آید" که در سالن همایش باشگاه میلاد برگزار شد،با حایز اهمیت دانستن نقش آب در توسعه پایدار به ظرفیت محدود ذخایر و منابع آبی استان اشاره کرد و اظهار داشت: طی دو سال گذشته شرایط بحرانی آب را به ویژه در سد امیرکبیر شاهد بودیم،بنحوی که علاوه بر پایین آمدن سقف ذخایر،حیات بخشی سایر آبزیان نیز تحت شعاع قرار گرفته بود.
وی با اشاره به این نکته کلیدی که تأمین منابع آبی و جایگزینی آن تنها از طریق تحولات جوی میسراست،تصریح کرد: منابع آبی وارداتی نیستند و تنها ظرفیت جابجایی منابع آبی نیز با حداکثر وسیله تانکرهای محدود امکان پذیر می باشد و لذا باید در نحوه بهره برداری از این ذخایر نهایت حساسیت را بخرج داد.
استاندار البرز در ادامه با خاطرنشان شدن ظرفیت ها و شاخصه های منابع آبی،گفت:پیش از آنکه دست اندرکاران امر به فکر برگزاری همایش ها و سمینارها باشد در نقطه دیگری از دنیا ذخایر آبی را بازچرخانی و استفاده می کنند.
وی افزود: پیام همایش"صدای آب نمی آید" این است که نحوه مدیریت اعمال آب را بدانیم و راهکارهای عملیاتی برای آن اندیشیده باشیم.
طهائی با بیان اینکه بیشترین منابع آبی ما در کشور هدر رفت می شود و در سایر مصارف مصرف می گردد و بنوعی نحوه استفاده از منابع آبی را نمی دانیم تصریح کرد: خاصیت پاک کنندگی و ویژگی های منحصر بفردی که در آشامیدن منابع آبی هست تا کنون کمتر به آن توجه شده و بخش اعظمی از جمعیت کشور به شیوه استفاده از این منبع خدادادی آگاهی ندارند، در حالی که باید بیشترین استفاده آب آشامیدنی را داشته باشیم، برای حفظ سلامتی خود محدودیت قائلیم و ممنوعیت را شامل حال خود می کنیم در حالی که باید آب را بهینه و مناسب مصرف کرد.
استاندار البرز همچنین با اشاره به نقشی که بانوان در مدیریت منابع آبی دارند، تصریح کرد: پیچ شیر استفاده از منابع آب در منازل در دست بانوان است، این قشر ضمن مصرف خانگی،آموزش فرزندان در نحوه استفاده از این ذخایر را نیز عهده دارند بنابراین آموزش این قشر برای آگاهی بخشی به جامعه لازم است.
طهائی در محور دیگری به یکی از اقدامات انجام شده دولت در مصرف بهینه منابع آبی بخش کشاورزی و صنعت اشاره کرد. وی افزود: به همت سازمان آب و فاضلاب، بخشی از پساب تصفیه شده در زمین ها و اراضی کشاورزی استان مورد استفاده قرار می گیرد و مابقی نیز صرف در مصرف کارخانجات و صنایع خواهد شد.
وی بیان کرد: اجرای این طرح زمینه رونق تولید، حفظ سرمایه ملی و افزایش سطح درآمدی را به همراه خواهد داشت.
استاندار البرز در پایان از سازمان های فعال حامی آب، که در این زمینه تلاش دارد قدردانی نمود و برگزاری سمینارها و همایش های مرتبط با حفظ منابع آبی را ابتکار خوبی برای آموزش و آشنایی نسل های آینده در مدیریت بهینه مصرف آب قلمداد کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 576613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =