۱۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۵:۱۶
کد خبر: 82024701
T T
۰ نفر
اقتصاد كشاورزی استان اردبیل در دو سال دولت تدبیر و امید متحول شد

اردبیل - ایرنا - رییس سازمان جهاد كشاورزی استان اردبیل گفت: در دو سال فعالیت دولت تدبیر و امید اقتصاد كشاورزی این استان متحول شده است.

عدیل سروی روز چهارشنبه در نشست تخصصی بررسی مسائل و مشكلات كشاورزی استان با افزود: در این مدت رتبه اول زراعت كلزا در كشور را به خود اختصاص داده و نسبت به سال های قبل شاهد افزایش تولید این محصول به میزان پنج هزار تن هستیم.
او اظهار كرد: بخش كشاورزی استان همچنین در دولت تدبیر و امید از مقام یازدهم تولید گندم كشور به رتبه چهارم كشوری ارتقا یافته ، طوری كه در سال گذشته با افزایش بیش از 3.5 برابری خرید تضمینی گندم را شاهد بودیم.
به گفته اوم ، تولید 735 هزار تن گندم در سال گذشته در این استان بیانگر توانمندی و پتانسیل بالای استان در سطح كشوری است.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد كشاورزی اردبیل ، سروی در زمینه گوشت سفید ، طیور و ماهی نیز افزود: استان اردبیل از قابلیت ها و توانمندی های قابل ملاحظه ای در این بخش برخوردار است و در دو سال گذشته بیش از 10هزار تن افزایش تولید در این بخش را شاهد بودیم.
او اظهار كرد: در دو سال گذشته یك هزار تن به عسل تولیدی سالانه استان افزوده شده و اردبیل رتبه سوم كشوری را در تولید عسل دارد.
تنوع اقلیمی ، وجود كشت و صنعت ها ، دشت های حاصلخیز ، 120 هزار بهره بردار ، 4.2 میلیون واحد دامی ، عشایر ایل سون ، سدهای ذخیره آب ، تولید چهار درصد از محصولات كشاورزی كشور ، نقش 28 درصد بخش كشاورزی در تولید ناخالص و نقش 38 درصدی بخش كشاورزی در جمعیت شاغل استان از جمله قابلیت های مهم كشاورزی استان اردبیل است.
استان اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس ، رتبه اول تولید كلزا ، رتبه دوم تولید سیب زمینی ، رتبه سوم تولید عسل ، رتبه پنجم تولید چغندر قند ، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.
امسال بیش از نیم میلیون تن محصول گندم كه در تاریخ خرید این محصول بی سابقه است در كمترین زمان ممكن و با بهره گیری از حداكثر امكانات به صورت شبانه روزی خریداری شد و جایگاه استان در تولید گندم از رتبه 13 به 4 كشوری ارتقا یافت.
6018

سرخط اخبار استان‌ها