اعزام هيات هاي تجاري خراسان شمالي به گرجستان، قرقيزستان، تركيه، تركمنستان و روسيه

بجنورد – ايرنا - رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن وكشاورزي خراسان شمالي از برنامه ريزي براي اعزام پنج هيات تجاري و بازاريابي استان به كشورهاي گرجستان، قرقيزستان، تركيه، تركمنستان و روسيه در سال جاري خبر داد.

محمد صمدي روز شنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: اين اعزام ها به منظور ديدار با تجار و بازرگانان كشورهاي هدف، بازديد از واحدهاي توليدي و صنعتي در بخش‌هاي مواد غذايي، ساختمان و كشاورزي و انعقاد توافق و تفاهم نامه هاي اقتصادي انجام مي شود.
به گفته وي ، بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام‌شده، طي سه‌ماهه نخست امسال هيات هاي تجاري و بازاريابي از خراسان شمالي به كشور گرجستان و تركمنستان در بخش موادغذايي ،ساختمان و كشاورزي اعزام مي‌شود.
وي افزود: همچنين در سه ماهه دوم سال جاري نيز اعزام هيات تجاري به كشور قرقيزستان به منظور تبادل روابط تجاري خواهيم داشت.
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن وكشاورزي خراسان شمالي اظهار كرد: اعزام هيات تجاري به كشور تركيه نيز بر اساس برنامه ريزي در سه ماهه سوم سال و به كشور روسيه در سه ماهه چهارم سال جاري انجام مي شود.
وي به برنامه پذيرش هيات هاي تجاري نيز اشاره كرد و گفت: همچنين در سال جاري پذيرش هيأت تجاري و بازاريابي از چهار كشور تركمنستان، قرقيزستان، گرجستان و ارمنستان برنامه ريزي شده است.
صمدي افزود: پذيرش هيات از تركمنستان در سه ماهه اول امسال در بخش موادغذايي ،ساختمان، كشاورزي، سرمايه گذاري مشترك، صادرات و واردات و توسعه اقتصادي خواهد بود.
وي گفت: پذيرش هيأت تجاري و بازاريابي از كشور قرقيزستان نيز در سه ماهه دوم، از گرجستان در سه ماهه سوم و از كشور ارمنستان در سه ماهه چهارم سال انجام مي شود.
رئيس اتاق بازرگاني خراسان شمالي خاطر نشان كرد: در ديدار تجار و بازرگانان اين كشورها، بازديد از واحدهاي توليدي و صنعتي و توسعه براي افزايش صادرات و واردات اقتصادي پيش بيني شده است.
وي تصريح كرد: اين در حالي است كه در سال گذشته نيز برغم مشكلات موجود، پذيرش هيات تجاري از چندين كشور از قبيل تركمنستان، پاكستان و چين به منظور افزايش روابط تجاري داشته ايم.
1744

سرخط اخبار استان‌ها