۱۹ فروردین ۱۳۹۵، ۱۱:۵۹

در پی بارش اخیر برف در اردبیل؛

سه هزار میلیارد ریال خسارت به باغات اردبیل وارد شد

سه هزار میلیارد ریال خسارت به باغات اردبیل وارد شد

اردبیل – معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در پی بارش‌های اخیر برف در استان سه هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال خسارت به باغات استان وارد شد.

اصغر پرتوی ظهر پنج‌شنبه در حاشیه جلسه بررسی میزان خسارت به باغات اردبیل به خبرنگار مهر گفت: این رقم به صورت اولیه استخراج شده و پیش‌بینی می‌شود با برآورد دقیق‌تر افزایش یابد.

وی افزود: در این مدت ۱۸۵ میلیارد ریال در نمین، ۹۴ میلیارد ریال در خلخال، ۶۵ میلیارد ریال در نیر، ۶۰ میلیارد ریال در اردبیل، هزار و ۹۶۲ میلیارد ریال در مشگین شهر و ۶۷ میلیارد ریال در کوثر خسارت وارد شده است.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان بیشترین سرمازدگی در باغات مشگین شهر تجربه شده و در واقع با بارش اسفندماه سال گذشته و بارش اخیر طی روزهای گذشته باغات این شهرستان خسارت قابل‌توجهی را تحمل کردند.

پرتوی افزود: میزان خسارت به حدی است که با بارش اسفندماه هشت هزار هکتار از باغات هسته‌دار شهرستان متحمل ۱۵۰ میلیارد ریال خسارت شد.

وی با تأکید به ضرورت بیمه محصولات کشاورزی اضافه کرد: با توجه به اینکه سرمازدگی در پی تحولات جوی حادث شده و کنترل آن خارج از اختیار نهادهای متولی بخش کشاورزی است، لازم است زارعان نسبت به بیمه باغات و اراضی کشاورزی خود اقدام کنند.

کد خبر 3592701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha