۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۵۳
کد خبر: 82109172
T T
۰ نفر

6 طرح كشاورزي در چابهار آماده بهره برداري شد

۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۵۳
کد خبر: 82109172
6 طرح كشاورزي در چابهار آماده بهره برداري شد

چابهار- ايرنا- مدير جهاد كشاورزي چابهار در جنوب سيستان وبلوچستان گفت: 6 طرح عمراني، زيربنايي و توليدي در بخش كشاورزي در اين شهرستان آماده بهره برداري شده است.

غلام حسين بامبري روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با تبريك فرارسيدن هفته جهاد كشاورزي اظهار داشت: براي اجراي اين طرح ها 12ميليارد و440 ميليون ريال اعتبار هزينه شده است.
وي اين طرح ها را شامل بهره برداري از يك واحد توليدي پرورش مرغ گوشتي، جاده دسترسي به مزارع، 2 طرح احياء و مرمت بندساز و 2 طرح توليد كمپوست از ضايعات در چابهار عنوان كرد.
شهرستان چابهار با داشتن شرايط آب و هوايي گرم و مرطوب با برخورداري از اقليمي مستعد و طبيعي، شرايط مناسبي را براي پرورش انواع ميوه هاي گرمسيري، نيمه گرمسيري و توليد محصولات زراعي خارج از فصل داراست.
از مهمترين محصولات باغي مي توان به درختان گرمسيري موز، انبه، چيكو، گواوا، كنار و خـرما و از محصولات زراعي خارج از فصل مورد كشت در سطح منطقه نيز مي توان به كشت محصولات جاليزي خصوصا هندوانه و محصولات سبزي و صيفي نظير پياز، گوجه فرنگي، بادمجان، فلفل سبز،علوفه و غلات اشاره كرد.
در مجموع سطح زير كشت محصولات زراعي و باغي آبي شهرستان چابهار بالغ بر 13 هزار و300 هكتار است كه از اين سطح 5700 هكتار را محصولات باغي باتوليد87 هزار تن و 7600 هكتار را محصولات زراعي با توليد حدود 200 هزار تن تشكيل مي دهد.
چابهار از توابع استان سيستان و بلوچستان در 645 كيلومتري جنوب زاهدان مركز اين استان و در ساحل درياي عمان (مكران) قرار دارد.
3043 /8005 /6081

سرخط اخبار استان‌ها