۱۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۹:۱۲
کد خبر: 81953634
T T
۰ نفر
آذربايجان غربي با شش كشاورز نمونه، رتبه دوم كشور را كسب كرد

مهاباد- ايرنا- مدير هماهنگي ترويج سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان غربي گفت: كشاورزان اين استان با كسب شش مقام نمونه برتر، رتبه دوم كشور را در سال به خود اختصاص دادند.

زين العابدين قمري روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 62 كشاورز نمونه سال گذشته از آذربايجان غربي براي رقابت با ساير كشاورزان و توليد كنندگان برتر كشور معرفي شده بودند كه از بين آنها شش نفر به عنوان نمونه برتر كشوري سال 93 معرفي شدند.
وي اضافه كرد: از بين توليد كنندگان برتر بخش كشاورزي آذربايجان غربي محمود رزيان از سردشت در بخش منابع جنگلي، اسماعيل نادري از نقده به عنوان صنوبركار نمونه و فرخ عباسي از بوكان به عنوان گندمكار نمونه و برتر كشوري معرفي شدند.
وي افزود: عزيز حسيني از مياندوآب در جوجه كشي، محسن عبداللهي از پيرانشهر در زمينه شركت هاي خدمات مكانيزه و جعفرصادق نقي لو از اين استان در بخش جمع آوري شير عناوين برتر كشوري را به خود اختصاص دادند.
وي اظهار كرد: سال 1392 كشاورزان و توليد كنندگان آذربايجان غربي با كسب 9 مقام نمونه كشوري برتر، رتبه نخست كشور را به خود اختصاص داده بودند.
مدير هماهنگي ترويج سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان غربي گفت: اين استان در بخش توليدات كشاورزي و باغي داراي قابليت ها و توانمندي هاي بسيار خوبي است و در محصولاتي مانند چغندرقند و سيب از قطب هاي مهم كشور به شمار مي رود.
وي با اشاره به برنامه هاي ترويجي جهاد كشاورزي آذربايجان غربي نيز گفت: هم اكنون يك هزار و 700 مروج و مددكار ترويجي در استان فعال هستند و اين سازمان برنامه هاي بسيار خوبي در زمينه استقرار كشاورزي پايدار و نظام نوين ترويج در دستور كار خود دارد.
وي افزود: جايگزيني محصولات كشاورزي با نياز آبي كم و تغيير در الگوي كشت، استفاده از بذر مقاوم به سرما و تغيير در آرايش كشت از جمله اين برنامه هاست.
قمري اظهار كرد: برنامه هاي ترويجي اين سازمان در راستاي افزايش بهره وري كشاورزان و كاهش مصرف منابع آب و خاك و با همكاري مروجان و مددكاران ترويجي جهاد كشاورزي انجام مي شود.
به گزارش ايرنا، آذربايجان غربي يك ميليون 200 هزار هكتار زمين مستعد كشاورزي دارد و سالانه بيش از 840 هزار هكتار آن به كشت انواع محصولات زراعي اختصاص پيدا مي كند.
مدير هماهنگي ترويج سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان غربي براي شركت در آيين تجليل از نمونه هاي برتر بخش كشاورزي به مهاباد سفر كرده بود.
3020/6185/1905

سرخط اخبار استان‌ها