Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستان:

نوسان قیمت مرغ در بازار تابع عرضه و تقاضا است / قیمت جوجه یک روزه در استان افزایش یافته است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: افزایش و کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار تابع عرضه و تقاضا بوده و تزریق مرغ منجمد به بازار مصرف می تواند از افزایش قیمت جلوگیری کند.

نوسان قیمت مرغ در بازار تابع عرضه و تقاضا است / قیمت جوجه یک روزه در استان افزایش یافته است


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان

کردستان خالد جعفری در جلسه تنظیم بازار قیمت گوشت مرغ در کردستان افزود: افزایش و کاهش قیمت گوشت مرغ تا حدود زیادی به میزان عرضه و تقاضا آن در بازار بستگی دارد و گرانی نهاده های دامی نمی تواند عامل افزایش قیمت گوشت مرغ باشد .

وی افزود: به دلیل شروع فصل گرما در استان های جنوبی کشور میزان جوجه ریزی در این
استان ها کاهش پیدا کرده و به همین خاطر در سطح کشور قیمت گوشت مرغ گرم(کشتار روز) افزایش پیدا کرده است
.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: میزان جوجه ریزی در تیرماه امسال در کردستان دو میلیون و 800 هزار قطعه بوده و این مقدار 6.5 درصد بیشتر از سهمیه مصوب استان است .

وی یادآور شد: به صورت میانگین در کردستان ماهیانه بیش از چهار هزار و 200 تُن گوشت مرغ تولید می شود و میزان مصرف استان در حدود سه هزار تن بوده و مازاد آن به استان های هم جوار فرستاده می شود .

جعفری اظهار کرد: اکنون در بازارهای استان کردستان مرغ کشتار روز با قیمت هر کیلوگرم 83 هزار ریال و مرغ منجمد با قیمت هر کیلوگرم 53 هزار ریال توزیع می شود .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: یکی از راهکارهای مقابله با افزایش قیمت گوشت مرغ گرم، تزریق مرغ منجمد در بازار و ترویج این نوع مرغ در بین مردم است .

وی اخاطر نشان ساخت: اختلاف قیمتی هر کیلوگرم مرغ گرم و مرغ منجمد در بازار بیش از 30 هزار ریال بوده و این اختلاف قیمت می تواند شهروندان را برای استفاده و مصرف مرغ منجمد ترغیب کند .

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون قیمت مرغ در بازارهای این استان افزایش چشمگیری داشته و بخشی از مرغ تولید شده مازاد بر مصرف استان کردستان به استان های آذربایجان غربی، کرمانشاه، خوزستان و لرستان فرستاده
می شود
.

فرزاد معاونی افزود: در این مدت قیمت ذرت و سویا که به عنوان نهاده در واحدهای مرغداری مصرف می شود نیز افزایش یافته و قیمت ذرت از قرار هر کیلوگرم هشت هزار و 430 ریال فروردین ماه، در مرداد ماه به قیمت 10 هزار و 350 ریال به واحدهای مرغداری تحویل داده می شود .

وی یادآور شد: در این مدت قیمت جوجه یک روزه برای جوجه ریزی در مرغداری ها نیز افزایش یافته و قیمت هر قطعه جوجه یک روزه در حدود شش هزار ریال افزایش یافته است .

وی اظهار کرد: استان کردستان از جمله قطب های تولید گوشت مرغ در غرب کشور بوده و در این استان با 715 واحد مرغداری گوشتی در هر دوره 14 میلیون قطعه مرغ تولید می شود و میزان تولید سالانه 56 میلیون قطعه است .

معاونی گفت: علاوه بر مرغداری های گوشتی، 26 واحد مرغداری تخم گذار و مرغ مادر نیز فعال هستند و سالانه 50 هزار تن تخم مرغ در این استان تولید می شود .

گفتنی است در چند هفته اخیر افزایش قیمت مرغ گرم(کشتار روز) در بازار موجی از نگرانی و شایعه کمبود گوشت مرغ را در بین مردم به راه انداخته بود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید