۱۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۴۷
کد خبر: 82141886
T T
۰ نفر
پرورش ماهي در قفس از طرح هاي اولويت دار اقتصاد مقاومتي در سال 95 است

تهران- ايرنا- وزير جهادكشاورزي گفت: امروز در جبهه اقتصادي پرورش ماهي در قفس به عنوان يك كار خط شكن و يكي از طرح هاي اولويت دار اقتصاد مقاومتي است كه به تصويب شوراي اقتصاد رسيده و در اولويت برنامه هاي سال 1395 قرار دارد.

به گزارش روز شنبه ايرنا از وزارت جهادكشاورزي، محمود حجتي در حاشيه بازديد از مجتمع آبزي پروري شهيد خليل پرويزي شهرستان جويبار منطقه لاريم دهنه استان مازندران با اشاره به اينكه طرح پرورش ماهي در قفس به تصويب شوراي اقتصاد رسيد و به ما ابلاغ شده است ابرازاميدواري كرد، با تامين منابع دولتي، مراكز ساحلي براي پرورش ماهي مورد پشتيباني قرار گيرد.
وي موسسه جهاد نصر را در اجراي طرح پرورش ماهي در قفس و پرورش ماهيان خاوياري از جمله دستگاه هاي پيشتاز برشمرد.
وي با اشاره به اين كه كشور ظرفيت يك ميليون تن توليد پرورش ماهي را در قفس‌هاي دريايي دارد، تصريح كرد: سال گذشته در اين زمينه چهار هزار تن توليد در كشور داشتيم.
وزير جهادكشاورزي گفت: امسال برنامه‌ريزي و پشتيباني‌هاي لازم براي توليد 20 هزار تن انجام شده و اميدواريم دولت منابعي كه قول آن را به ما داده، در اختيار قرار دهد تا بتوانيم اين مراكز ساحلي از جمله مجتمع آبزي پروري شهيد خليل پرويزي را پشتيباني كنيم.
براساس اين گزارش، امروز پل جانباز شهيد حبيب الله مجد مازندران با حضور وزير جهاد كشاورزي به بهره برداري رسيد. با احداث اين پل بر روي رودخانه سياهرود توسط موسسه جهاد نصر، راه ارتباطي 30 روستا به ساحل و دسترسي آسان به دريا و اراضي كشاورزي فراهم شده است.
از سوي ديگر، احداث پل شهيد مجد، دسترسي به روستا لاريم دهنه را بيش از 14كيلومتر نزديكتر كرد، ضمن آن كه مشكلات تردد وسايل نقليه و ادوات كشاورزي و احتمال سقوط در رودخانه بر طرف خواهد شد.
اين پل از نوع بيلي است كه ظرف يك ماه با استفاده از تجارب دوران دفاع مقدس موسسه جهاد نصر به طول 30.5 متر و عرض مفيد 5 متر و پايه هاي پل موقت از نوع كوله سنگ باربر و دستك هاي گابيون در مسير بين جناح شرق و غرب رودخانه سياهرود در منطقه لاريم و اتصال فرح آباد به لاريم دهنه ساخته شده است.
قبل از ساخت پل شهيد مجد، يك پل چوبي معروف به پل شيلات با قدمت بيش از 50 سال بر روي سطح اين رودخانه قرار داشت.
اقتصام**9186 **1561
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد