۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۵۵
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85439794
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۷ هکتار از اراضی کشاورزی بجستان خراسان رضوی آفت‌زدایی شد

گناباد-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی بجستان گفت: عملیات مبارزه شیمیایی با آفات غلات در سطح ۴۷ هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان انجام شد.

حجت حسن نیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر این در یک هزار و ۱۰۰ هکتار از زمینهای کشاورزی بجستان نیز عملیات پایش (بررسی میدانی) آفات غلات انجام شده است.

وی ادامه داد: گندم از محصولات مهم و راهبردی کشاورزی بوده و آفت سن گندم یکی از مخرب ترین آفات به شمار می رود که مبارزه با آن بسیار دارای اهمیت است.

مدیر جهاد کشاورزی بجستان در ادامه گفت: ١۶٩ هکتار از کشتزارهای شهرستان بجستان در سال جاری زیر کشت گندم و ٩٨٠ هکتار زیر کشت جو رفته است.

وی اظهار کرد: سن غلات در زمستان زیر علف های هرز به ویژه در دامنه کوه ها، زیر پوست درختان و در شکاف زمین زمستان وجود دارد و با گرم شدن تدریجی هوا و آغاز فصل بهار گندم زارها را مورد تهدید قرار می دهند.

حسن نیا افزود: اگر کشاورزان در زمان مبارزه با سن غلات با هم اقدام به سمپاشی کنند، علاوه بر مهار آفت، حتی در سال های آینده نیز این آفتها کاهش می یابد.

هشت هزار و ۵۰۰ بهره‌ بردار بخش کشاورزی در گستره هشت هزار و ۸۵۹ هکتاری اراضی زراعی و باغی شهرستان بجستان فعالیت می کنند و با احتساب ۲۳۷ هزار و ۸۷۶ واحد دامی فعال در این گستره، سالانه به طور متوسط افزون بر ۳۹ هزار تن انواع محصولات زراعی،باغی، دامی و آبزیان در این شهرستان تولید می شود.

ارزش ناخالص اقتصادی تولیدات کشاورزی و دامپروری بجستان سالانه افزون بر هشت هزار و ۱۸۶ میلیارد ریال است که یک و هشت دهم درصد ارزش تولیدات استان خراسان رضوی را شامل می شود.

مهمترین محصولات کشاورزی و باغی شهرستان بجستان پسته، انار، زعفران، گیاهان دارویی چون نعناع و آنغوزه و نیز زیره، گندم و جو است.

مرکز شهرستان بجستان در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

این شهرستان مرکب از ۲ بخش مرکزی و یونسی دارای ۴۹ روستا است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha