۲۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۳۱
کد خبر: 82112299
T T
۰ نفر

تنوع كاشت كلزا سبب افزايش سطح توليد گندم مي شود

۲۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۳۱
کد خبر: 82112299
تنوع كاشت كلزا سبب افزايش سطح توليد گندم مي شود

خرم آباد- ايرنا- رئيس جهاد كشاورزي سلسله گفت: تنوع كاشت كلزا در مزارع كشاورزي سبب افزايش عملكرد سطح توليد گندم در شهرستان مي شود.

رحيم هادي پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: كلزا يكي از محصولاتي است كه كاشت آن در شهرستان سلسله با توجه به آب و هواي مناسب از مزيت نسبي برخوردار است.
وي اظهار داشت: تنوع كشت، يكي از مواردي است كه كارشناسان جهاد كشاورزي در مورد مزيت هاي آن بايد به كشاورزان آموزش بيشتري دهند.
هادي پور با اشاره به واردات روغن خاطرنشان كرد: در صورتي كه كاشت اين محصول با ارزش در ميان كشاورزان ترويج شود، سطح واردات روغن نيز كاهش خواهد يافت.
وي با اشاره به نبود واحد روغن كشي و عدم زيرساخت هاي مناسب براي كاشت اين محصول با ارزش در استان تصريح كرد: در سال زراعي 94- 95 در حدود 197 هكتار از مزارع شهرستان به كاشت كلزا اختصاص يافته است.
رئيس جهاد كشاورزي سلسله با بيان اينكه پيش بيني مي شود حدود 350 تن كلزا از مزارع شهرستان برداشت صورت گيرد، افزود: از عمده مواردي كه سبب كاهش ميل كشاورزان به كاشت اين محصول در شهرستان شده مي توان به كشت هاي جانبي از قبيل سيب زميني، وجود آفت ساقه خوار در اين محصول و بالا بودن قيمت سموم مورد نياز براي آن اشاره كرد.
هادي پور گفت: مطابق تاكيدات سازمان جهاد كشاورزي بايد در سال زراعي 95- 96 حدود 20 تا 30 درصد اراضي كشاورزي شهرستان به كاشت كلزا اختصاص يابد.
شهرستان سلسله داراي 40 هزار هكتار اراضي مزروعي است كه يك سوم آن ها آبي و مابقي ديم هستند.
شهرستان سلسله با 75هزار نفر جمعيت يكي از شهرستانهاي استان لرستان است كه مركز آن شهر الشتر است.
اين شهرستان از شمال به شهرستان دلفان، از جنوب به شهرستان خرم آباد و از شرق به شهرستان بروجرد محدود است.
7265/6001

سرخط اخبار استان‌ها