۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۲۳
کد خبر: 82193919
T T
۰ نفر
رقم جذب سرمايه گذاران در بخش كشاورزي كمتر از چهاردرصد است

اردبيل - ايرنا- رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان اردبيل با بيان اينكه عرصه فعاليت كشاورزي كه ركن تامين امنيت غذائي است ريسك پذيرترين بخش بوده وچالشهاي زيادي رابه همراه دارد گفت : در حال حاضر رقم جذب سرمايه‌گذاران بخش خصوصي در حوزه كشاورزي كمتر از چهار درصد است.

عديل سروي عصر چهارشنبه در همايش توسعه روستايي با محوريت اقتصاد مقاومتي كه باحضوروزيركشوردرسالن بصيرت دانشگاه محقق اردبيلي برگزارشد اظهار كرد: اين در حالي است كه در برنامه پنجم توسعه قرار بود اين رشد به بيش از 14 درصد برسد.
سروي دليل اين امر را ريسك بالا در سرمايه‌گذاري بخش كشاورزي و عدم مطلوبيت و جذابيت سرمايه‌گذاري در اين حوزه اعلام كرد و گفت: در مقايسه با بخش گردشگري، خدمات و صنعت استقبال از سرمايه‌گذاري در بخش كشاورزي پايين است كه يك دليل آن مي‌تواند بالا بودن نرخ سود بانكي باشد كه ما شاهد آن هستيم.
وي ضرورت حمايت از صنايع تبديلي را به ويژه در توسعه توليد محصولات كشاورزي در روستاها يادآور شد و بيان كرد: در قالب ستاد حمايت از اقتصاد مقاومتي و تسهيل سرمايه‌گذاري 343 طرح كشاورزي در بخش‌هاي مختلف با سرمايه‌گذاري 212 ميليارد تومان در حال انجام است.
سروي با اشاره به تخريب گسترده اراضي كشاورزي و تغيير كاربري به شكل غيرمجاز اضافه كرد: از آستارا گرفته تا گرگان و بسياري از مناطق گردشگري استان اردبيل در سال‌هاي گذشته تخريب اراضي ملي اتفاق افتاده در حالي كه انتظار مي‌رود با هدف‌گذاري درست جلوي اين تخريب‌ها گرفته شود.
وي تاكيد كرد كه بخش كشاورزي نقش مهم و تعيين‌كننده‌اي را در تأمين امنيت غذايي كشور دارد به طوري كه با حمايت‌هاي دولت تدبير و اميد حركت‌هاي جهشي و مطلوبي را در توسعه و توانمندسازي بخش كشاورزي شاهد و ناظر هستيم.
وي افزايش ميزان توليد محصولات كشاورزي و تحقق رقم 112 ميليون تن توليد را در اين بخش يادآور شد و تشريح كرد: رشد اقتصادي سال گذشته در بخش كشاورزي بيش از 5.4 دهم درصد رقم خورد كه قطعاً رشد اقتصادي كشوري نيز متأثر از همين رشد بخش كشاورزي بوده است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان به بهبود تراز تجاري بخش كشاورزي در دو سال گذشته اشاره كرد و گفت: در فاصله سال‌هاي 92 تا 94 بيش از پنج ميليارد دلار سرمايه‌گذاري در اين بخش انجام شده است.
به گزارش ايرنا از روابط عمومي جهاد كشاورزي ، سروي افزود: به همت همين توليدكنندگان براي دومين سال بعد از پيروزي انقلاب ما شاهد خودكفايي در توليد گندم هستيم به طوري كه به دليل گستردگي بخش كشاورزي همچنان چالش‌ها، دغدغه‌ها و نگراني‌ها نيز در اين بخش كاملاً مشهود است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان اردبيل در مورد خسارت وارد شده به كشاورزان از محل تگرگ و جاري شدن سيل و پرداخت نشدن مطالبات گندم‌كاران از وزير كشور خواست تا در اين زمينه اقدامي اساسي انجام شود.
6016

سرخط اخبار استان‌ها