بازدید 4439

تخم‌مرغ در آمریکا هم گران می‌شود

دپارتمان کشاورزی آمریکا پیش‌بینی کرد که قیمت گوشت گوسفند، گوساله، خوک، بوقلمون و مرغ در اوایل سال جاری میلادی، نسبت به آغاز سال قبل ارزان شود اما تخم‌مرغ ۳۵ درصد گران خواهد شد.
کد خبر: ۷۶۲۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۰ 08 January 2018

دپارتمان کشاورزی آمریکا پیش‌بینی کرد که قیمت گوشت گوسفند، گوساله، خوک، بوقلمون و مرغ در اوایل سال جاری میلادی، نسبت به آغاز سال قبل ارزان شود اما تخم‌مرغ ۳۵ درصد گران خواهد شد.

به گزارش مهر به نقل از رادیوی ملی آمریکا (ان‌پی‌آر)، دپارتمان کشاورزی آمریکا پیش‌بینی کرد که قیمت مصرف‌کننده گوشت گوسفند، گوساله، خوک، بوغلمون و مرغ در اوایل جاری میلادی، نسبت به آغاز سال قبل ارزان شود اما تخم‌مرغ گران خواهد شد.
سرویس تحقیقات اقتصادی دپارتمان کشاورزی آمریکا اعلام کرد: قیمت‌ تخم‌مرغ در طول سه ‌ماهه اول ۲۰۱۸ احتمالا بیش از ۳۵ درصد نسبت به دوره زمانی مشابه سال ۲۰۱۷ افزایش می‌یابد. طبق پیش‌بینی، افزایش قیمت یک دوجین تخم‌مرغ بزرگ درجه یک، از حدود ۸۰ سنت در آغاز ۲۰۱۷ به هر دوجین ۱.۰۶ دلار تا ۱.۱۲ دلار برای اوایل ۲۰۱۸، خواهد رسید که علت آن افزایش تقاضا برای تخم‌مرغ طی ماههای اخیر است.
هونگوین شین، استاد دانشگاه ایالت آیووا، که مدیر مرکز صنعت تخم‌مرغ این دانشگاه است می‌گوید: تقاضای داخلی و بین‌المللی برای تخم‌مرغ آمریکا در حال افزایش است.
او در مورد مصرف داخلی آمریکا گفت: ما در سطح مصرف سرانه سالانه ۲۷۳.۷ تخم‌مرغ در سال، یعنی حدود ۲۷۴ تخم مرغ در سال هستیم. این بالاترین سطح در ۳۸ سال گذشته است و انتظار می‌رود به همین شکل افزایش یابد.
در همین حین آنفلوانزای مرغی که در سال ۲۰۱۵ بخش طیور شمال و مرکزی آمریکا را ویران کرد، امسال در کشورهای دیگرِ نظیر کره‌جنوبی، فیلیپین، آفریقای‌جنوبی و هلند، آسیب‌های زیادی به بار آورده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۳
اونجا هم گرون می شه...قدرت خرید مردم آمریکا رو با ما مقایسه کنین اگه راست می گین!
دیگه در امریکا چه خبره
خوب به ما چه...ما تو ایرانیم...مقایسه اشتباهی هست
خوبه تشکر می کنیم از مسولین که بحران تخم مرغ رو به امریکا بردند
خب که چی
این تیتر را زدی که بگی در امریکا هم تخم مرغ گران شده
ولی یادت رفته که همانجا میگی گوشت و .... ارزان شده
حالا میخواهی با ایران مقایسه کنی؟
من توی امریکا زندگی میکنم و واقعا برای این تیتر خبری تون متاسفم.
گران یعنی 18 عدد تخم مرغ از 69 سنت به 99 سنت می رسد.
خودت نوشتی 4 تا چیز دیگر مثل گوشت داره ارزان میشه ولی اینجا فقط همیشه همه چیز گران میشه
تو آمریکا دیگه کسی تخم مرغ نمی خورد بیرون از فروشگاه سفیده اش را میخرند بطور جدا و گران هم هست ( البته به نسبت تخم مرغ ) و زرده اش را برای شیرینی پزی و مصارف دیگه میفرستند. البته تخم مرغ بصورت کامل هم هست ولی مشتری زیادی ندارد ، ولی در کشور ما تخم مرغ بفروش میرسد دو زرده ( یعنی آپشن حساب میکنند) و کلی گرانتر هم هست.
اقاي تابناك سلام خدمت شما عرض كنم با توجه به اينكه خانواده توليد تخم مرغ در ايران دارند و خودم در امريكا هستم خواستم گفته باشم كه نوشته شما صحيح نيست بنده سي سال است در امريكا زندگي ميكنم و از سي سال پيش تا حال مواد أوليه كلا ٢٠ در صد گران شده همين امروز تخم مرغ خريدم ١٢ عدد به ٦٨ سنت كه سي سال پيش ٥٩ سنت بود دوازده نوشابه خريدم ٣/٣٠ دلار كه سي سال پيش بود ٢/٩٩ دلار. ضمنا كف حقوق بنده سالي ١٠٠٠٠٠ هزار جعبه ١٢ عددي تخم مرغ است كه به نرخ ايران ميشود ٤٠٠٠٠ شانه كه هم اكنون ميشود ٤٨٠٠٠٠٠٠٠ ميليون تومان. بفرماييد در ايران كدام كف حقوق يك معلم سالي ٤٨٠٠٠٠٠٠٠ ميليون است كه قيمتها را با امريكا مقايسه ميكنيد از جواب ممنون والسلام
اخه گروني تخم مرغ تو آمريكا چه ربطي داره به من و شما، از نرخ تورم و درامد و اميد به زندگي مردمش هم مي فرمودين .
با سلام و احترام
اگر قرار است مرجع ما امريكا باشد در تمام زمينه ها باشد نه اينكه گزينشي عمل كنيم
اینجاست که بی ارزش بدون ریال مشخص می شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار