۱ شهریور ۱۳۹۵، ۲۲:۵۹
کد خبر: 82198750
T T
۰ نفر
900 هكتار اراضی بشرویه به كشت محصول جالیزی اختصاص دارد

بیرجند ایرنا- رئیس جهاد كشاورزی بشرویه گفت: 900 هكتار از اراضی كشاورزی این شهرستان به كشت محصول جالیزی اختصاص دارد كه ارزش اقتصادی محصول تولیدی 297 میلیارد ریال برآورد می شود. .

حسین سرچاهی عصر روز دوشنبه به ایرنا افزود: سال 94 سطح زیر كشت محصولات جالیزی بشرویه 950 هكتار بود كه كاهش سطح زیركشت به دلیل نصب كنتورهای حجمی و همچنین مشكل ناشی از كمبود آب است.
سرچاهی اظهار كرد: اراضی زیر كشت خربزه 680 هكتار و هندوانه 220 هكتار است كه در مجموع 570 هكتار از این اراضی به صورت كشت زیرپلاستیك است.
وی با اشاره به مرغوبیت و كیفیت بالای محصول جالیز منطقه گفت: این محصول در بشرویه به صورت آبی كشت می شود و برداشت آن از نیمه خرداد شروع و تا نیمه شهریور ادامه دارد.
رئیس جهاد كشاورزی بشرویه ارقام غالب خربزه در بشرویه را آرگون هلند و خاتونی و همچنین هندوانه كریمسون سویت و چارلستون، عنوان كرد و افزود: محصول جالیز تولید شده در این منطقه به دیگر استان ها نظیر تهران، اصفهان، آذربایجان غربی و یزد عرضه می شود.
سرچاهی اظهار كرد: به دلیل دوره رشد كوتاه، قیمت مناسب و همچنین امكان كشت ارزان پس از برداشت، كشت محصول جالیزی مورد استقبال كشاورزان قرار گرفته است.
وی تاكید كرد: در صورت مدیریت صحیح مزارع جالیز در برابر آفات و كنترل بیماری ها محصول جالیز امسال این منطقه نسبت به سال گذشته از كیفیت و مرغوبیت بالاتری نسبت به سال های گذشته برخوردار خواهد بود.
2047/7550

سرخط اخبار استان‌ها