۳۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۱
کد خبر: 81689482
T T
۰ نفر
توافق هسته اي، زمينه ساز افزايش ارتباط اقتصادي ايران و جهان خواهد بود

شيراز- ايرنا- رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي فارس گفت: توافق هسته اي زمينه افزايش ارتباط اقتصادي و تجاري جمهوري اسلامي ايران و ديگر كشورهاي جهان را فراهم خواهد كرد.

فريدون فرقاني، روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا، با اشاره به آغاز فعاليت نمايشگاه تخصصي شركت هاي ايتاليايي در شيراز افزود: اميدواريم با رفع محدوديت ها و مشكلات ناشي از تحريم ها، شاهد حضور شركت هاي سرمايه گذاري خارجي در فارس و شيراز و فعاليت سرمايه گذاران اين استان در ديگر كشورها باشيم.

وي، ايجاد ارتباط با كشورهاي پيشرفته دنيا را از اولويت هاي اصلي اتاق بازرگاني فارس برشمرد و ادامه داد: برپايي چنين نمايشگاه هايي از سوي اتاق بازرگاني فارس با هدف برون رفت از برخي مشكلات اقتصادي و دسترسي بهتر به بازار منطقه و جهان انجام مي شود و مي كوشيم تا اين روند تداوم داشته باشد.

فرقاني، با اشاره به ظرفيت هاي بالقوه استان فارس درزمينه هاي كشاورزي، نفت،گاز و پتروشيمي بيان كرد: اتاق بازرگاني شيراز آماده گسترش روابط و همكاري ها با سرمايه گذاران كشور ايتاليا و تجار و سرمايه گذاران ديگر كشورها است.

رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي فارس ابراز اميدواري كرد كه شركت هاي سرمايه گذاري خارجي از جمله شركت هاي ايتاليايي بتوانند مقصد سرمايه گذاري خود را در اين استان بيابند.

وي اضافه كرد: برپايي چنين نمايشگاه هايي مي تواند ضمن كمك به توسعه روابط اقتصادي و بازرگاني، زمينه ساز انجام سرمايه گذاري هاي مشترك بين جمهوري اسلامي و ساير كشورهاي جهان باشد.

فرقاني، با اشاره به حضور 15 شركت در نمايشگاه تخصصي شركت هاي ايتاليايي گفت: اين شركت ها در زمينه هاي توليد ورقه هاي فلزي و آلومينيومي، بسته بندي قوطي هاي كنسرو، توليد در و پنجره هاي چوبي، ساخت گلخانه هاي مدرن، توليد ابزار و قطعات مكانيكي و همچنين لوازم تعمير و نگهداري خودروهاي ويژه مسابقات اتومبيل راني فعاليت دارند.

وي، ضمن دعوت از عموم شهروندان و علاقه مندان براي بازديد از اين نمايشگاه افزود: نمايشگاه تخصصي شركت هاي ايتاليايي دوشنبه بيست و نهم تير آغاز شده و به مدت يك هفته صبح و بعد از ظهر در محل اتاق بازرگاني فارس پذيراي علاقه مندان و بازديدكنندگان است.ك/3

6122 / 1876

سرخط اخبار استان‌ها