وضعیت سفره های زیرزمینی نگران کننده است

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر و وضعیت سفره های زیرزمینی سیار نگران کننده است و از طرفی بارندگی های اخیر نیز این مشکل را حل نخواهد کرد.

محمد تقی توکلی  نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تاثیر بارندگی ها در سفره آب زیرزمینی گفت: کشور ما جز ممناطق خشک و نیمه خشک است و به همین خاطر متوسط بارندگی در مناطق مختلف کشور با نوسانان مواجه است.

وی افزود: با توجه به خشکسالی های اخیر وضعیت سفره های زیرزمینی بسیار نگران کننده است و از طرفی بارندگی های اخیر این مشکل را حل نخواهد کرد و خشکسالی ها ادامه خواهد داشت.

توکلی در ادامه گفت: در واقع با اقدامات از جمله آبخیزداری و آبخوان دارای و جلوگیری از بروز سیلاب و افزایش سطح پوشش گیاهی باید سفره های زیرزمینی را تقویت کنیم.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: متوسط بارندگی در سال های مختلف متفاوت است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۴
بله واقعا"نگران کننده است خیانتی که سالهای گذشته انجام شد مجوزهای حفرچاه بی رویه صادر شد نتیجه آن برداشت بیش ازحد ازآبهای زیرزمینی بود متاسفانه قراربود کنتور روی چاهها نصب شود که تاحدی جلوی برداشت بیش ازحد آب رو میگرفت اما نشد حالا بهترین راه خاموشی موتور پمپ ها به مدت 4تا8ساعت درشبانه روز به همراه نصب کنتور واستفاده ازروشهای نوین آبیاری است
آخرین اخبار