Iranian Agriculture News Agency

در نمایشگاه سالانه مواد غذایی و محصولات کشاورزی در تورین ایتالیا

تولیدکنندگان چینی به «جنبش غذای آهسته» پیوستند

تولیدکنندگان کوچک مواد غذایی Small food producers ، صاحبان رستوران، سرآشپزها و استادان چینی به جنبش جهانی مواد غذایی آهسته (Slow Food movement worldwide ) پیوستند.

تولیدکنندگان چینی به «جنبش غذای آهسته» پیوستند

تولیدکنندگان کوچک مواد غذایی Small food producers ، صاحبان رستوران، سرآشپزها و استادان چینی به جنبش جهانی مواد غذایی آهسته (Slow Food movement worldwide ) پیوستند .

به گزارش ایانا به نقل از وب سایت xinhuanet ، به گفته سرپرست سازمان غذای آهسته چین، این جنبش به منظور ایجاد شیوه زندگی پایدار و سبزتر برای آیندگان راه اندازی شده است .

" برای نخستین بار در تاریخ چین، غذای آهسته چین، در رویداد Terra Madre Salone del Gusto ( ١ ) در ایتالیا شرکت کرد." این سخنان را Qiao Lin ، رئیس غذای آهسته چین به خبرگزاری شین هوا در مصاحبه اخیر خود در نمایشگاه سالانه مواد غذایی و محصولات کشاورزی در تورین ایتالیا گفت .

وی گفت: "هدف این انجمن حفظ سنت فرایندهای غذایی و حفظ انواع مواد غذایی است ."

مواد غذایی آهسته چین، در ژانویه 2015 در سفارت ایتالیا در پکن افتتاح شد. این سازمان، با همکاری انجمن توسعه همکاری های بین المللی کشاورزی چین راه اندازی شده و در حال حاضر به عنوان یک سازمان غیر انتفاعی ثبت شده است .

Terra Madre Salone del Gusto ، یک رویداد بین المللی مربوط به غذا و روش خوردن غذا و شیوه‌های پخت، هر ساله در تورین برگزار می شود .

این رویداد توسط مواد غذایی آهسته سازماندهی می‌شود، انجمنی در ایتالیا که توسط کارلو پترینی Carlo Petrini در سال 1986 به منظور استفاده از سنت های منطقه ای، غذای خوب، روش‌های خوشایند خوردن غذا و پخت و پز و زندگی آهسته، بنیان گذاشته شد .

Qiao Lin ،‌ رئیس غذای آهسته چین خاطر در ادامه گفت: "جنبش غذای آهسته، با هدف جلوگیری در از بین رفتن سنت های غذایی محلی و فرهنگ ها، مقابله با ظهور زندگی سریع و ایجاد علاقه مردم در غذایی که می خورند، ایجاد شده است ."

وی گفت: " این جنبش با هدف دسترسی به غذای خوب، پاک و عادلانه برای مردم است . "

گفتنی است، ‌این جنبش،‌ یک رویکرد جامع مواد غذایی است که که در حال حاضر در بیش از 160 کشور جهان دارای عضو است .

Qiao Lin افزود:"غذای آهسته چین، به عنوان یک انجمن چینی متصل به شبکه بین المللی مواد غذایی آهسته است که در راستای منافع، معیار، فرآیند و ساختار بین المللی کار می کند ."

Qiao یادآور شد: "دراین رویداد، هیات ما در تورین ، حدود 70 محصول که متعلق به پروژه Ark of Taste بود، به نمایش گذاشت ."

وی در ادامه تاکید کرد : "Ark of Taste کاتالوگی از غذای سنتی چینی در معرض فراموش شدن است، که با هدف محافظت از میراث آشپزی ایجاد شده است ."

از جمله محصولات به نمایش گذاشته در تورین فلفل هانویان Hanyuan Pepper ، یک گیاه چند ساله و خاردار بود. وی توصیح داد:" این محصول بیش از 1000 سال است که در استان سیچوان در جنوب غربی چین برداشت می شود . "

محصولات دیگری که توسط هیات چینی در این رویداد بین المللی به نمایش گذاشته بودند عبارت است از نوعی لوبیا Leishan Red Bean ، سس گندم، نانی که با دست درست شده و از جو دو سر است، و نوعی ماهی رودخانه کینگی Qingyi River Yayufish( رودخانه ای در غرب سی چوآن Sichuan).

Piero Ling از بنیانگذاران غذای آهسته چین گفت: "همچنین این هیات نان فانتزی با نام Huanghua ، نوعی نان شیرین و نرم بومی شهر Yang Erzhuang در بخش شمالی شهرستان Huanghua به نمایش گذاشتند که این مواد به شیوه سنتی با کیفیت بالا تهیه می شود . ""

Vittorio Sun از دیگر بنیانگذاران غذای آهسته چین اظهار داشت: "هدف ما این است پیام غذای آهسته در چین را ترویج دهیم . "

وی گفت: "انجمن چینی در نظر دارد، به ترویج و توسعه جنبش غذای آهسته بپردازد و همچنین ایده و چشم انداز و اهدافش را به اشتراک گذارد . "

او یادآور شد: "از اهداف دیگر راه اندازی پلت فرم ارتباطی به منظور تبادل تجارب و اطلاعات مختلف فرهنگی مربوط به میراث مواد غذایی چینی است ."

ترجمه: فرحناز سپهری

پی‌نوشت :

١ - Terra Madre Salone del Gusto : مهم‌ترین رویداد بین المللی اختصاص داده شده به غذا و سلیقه در غذا: میزبان غرفه داران از پنج قاره با تنوع غذاهای جهانی است، امسال از 22 تا 26 سپتامبردر تورین ایتالیا برگزارشد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید