۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۲

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی سمنان:

نزدیکی به بازار پایتخت برای کشاورزی استان سمنان یک فرصت است

نزدیکی به بازار پایتخت برای کشاورزی استان سمنان یک فرصت است

سمنان - رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان ضمن بیان اینکه نزدیکی این استان به بازار پایتخت برای بهره برداران کشاورزی یک فرصت است، گفت: باید از این ظرفیت استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حداد صبح پنج شنبه در نشستی با اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان سمنان ضمن بیان اینکه اقلیم و شرایط آب هوا استان برای فعالیت کشاورزی مساعد و پر بهره است افزود:  مسئله ای  همانند کمبود  آب کشاورزی نباید در شرایط تولید محصولات کشاورزی تاثیر گذار باشد، بلکه باید روش مصرف و مدیریت جدید آب کشاورزی را به درستی مدیریت و سازماندهی کنیم.

وی اقلیم گرم استان سمنان را به عنوان یک پتانسیل معرفی کرد و ادامه داد: کشاورزی نوین  گلخانه ای می تواند نقطه عطف و برآیند صنعت کشاورزی استان سمنان باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق سمنان تصریح کرد: تبدیل عارضه و مشکلات به فرصت های کار باید نقشه راه کمیسیون کشاورزی باشد چون مواردی همانند نزدیکی به بازار پایتخت برای بهره برداران  کشاورزی یک فرصت است.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق سمنان  نیز در این نشست فعال کردن  بازاریابی کشاورزی در استان را یک ضرورت عنوان کرد و بیان داشت:  فعالان بخش کشاورزی در حوزه های مختلف باید  هر چه سریعتر شبکه بازاریابی و فروش خود را احیاء کنند.

آلبویه  از سازمان جهاد کشاورزی و دیگر ادارات متولی درخواست کرد هزینه های پژوهشی این حوزه را متقبل شوند و هر چه سریعتر رویکرد آموزش نوین را در بهره برداران کشاورزی نهادینه کنند.

دبیر انجمن انگور شاهرود نیزر در این نشست چرخه توزیع و بازرگانی را در کشاورزی بسیار پر ابهام خواند و عنوان  کرد: صادرات محصولات کشاورزی دارای فرآیند و ضرورت هایی است، مسائلی همانند  نبود کانتینر  یخچال دار، عدم وجود شرکت های ترخیص کار آشنا به  مسائل صادرات محصولات کشاورزی مسئله های است  که صاحبان صنایع کشاورزی برای صادرات با آن رو به رو هستند.

امید فوقانی از ارسال محموله های صادراتی انگور شاهرود به افغانستان، روسیه و پاکستان  خبر داد و افزود: صادرات انگور به این کشورها صورت پذیرفته و امیدواریم بتوانیم  استمرار  صادرات انگور شاهرود را  به ثبت برسانیم.

در این نشست مقرر شد تا مطالعه  بازارهای صادراتی محصولات کشاورزی استان سمنان، بازاریابی و گسترش بازرگانی کشاورزی، آشنایی بهره برداران با تکنولوژی های نوین، مهندسی آب  و تشکیل «انجمن مردم نهاد کویرزدایی» و تثبیت شنهای روان در برنامه های آینده کمیسیون برنامه ریزی گنجانده شود.  

کد خبر 2979106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha