۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۱۴
کد خبر: 82111207
T T
۰ نفر
گسترش بيمه در بين كشاورزان بايد به فرهنگ تبديل شود

نهاوند – ايرنا – فرماندار نهاوند گفت: با توجه به خطر بالاي شرايط آب و هوا و ناپايداريهاي جوي لازم است از سوي جهاد كشاورزي اطلاع رساني هاي لازم درباره بيمه انجام و اين مساله به يك فرهنگ در بين كشاورزان تبديل شود.

به گزارش ايرنا كريم حميدوند روز دوشنبه در ديدار با مدير و روساي ادارات جهاد كشاورزي نهاوند كه به مناسبت هفته جهاد كشاورزي برگزار شد افزود: با توجه به تجارب سالهاي اخير به كشاورزان به ويژه باغداران توصيه مي كنيم با بيمه به موقع محصولات باغي و كشاورزي خود، بتوانند از حمايت هاي مالي صندوق بيمه كشاورزي بهره مند شوند.
وي افزود: با وجود اهميت فراوان بيمه محصولات كشاورزي در جبران بخشي از خسارت هاي ناشي از حوادث غير مترقبه توسط صندوق بيمه، اما آنگونه كه انتظار مي رود آمار رضايت بخشي از بيمه محصولات كشاورزي ديده نمي شود.
وي اطلاع رساني به موقع به كشاورزان را عاملي تاثير گذار در بيمه محصولات كشاورزي ذكر كرد و افزود: در اين زمينه بايد در خصوص افزايش ميزان پوشش بيمه محصولات كشاورزي با همكاري كارشناسان مربوطه اهتمام بيشتري به عمل آمده و تمهيدات لازم به كار گرفته شود.
وي نقش كشاورزي شهرستان را در سطح استان ممتاز عنوان كرد و گفت: شهرستان نهاوند به واسطه وجود شرايط مناسب اقليمي داراي موقعيت و جايگاه خوبي در سطح استان برخوردار است و در بسياري از محصولات حتي در سطح كشور مقام اول را دارا مي باشد .
وي از بخش كشاورزي به عنوان يكي از بخشهاي مهم اقتصادي كه مي تواند در زمينه تحقق شعار سال اثر گذاري بالايي داشته باشد ياد كرد و گفت: دولت با وجود داشتن تنگناهاي شديد مالي و اقتصادي توجه زيادي به كشاورزي دارد و در زمينه كارهاي زير بنايي كمكهاي بلاعوض به كشاورزان مي دهد.
وي اظهار كرد: اعتماد مردم مهمترين سرمايه نظام است لذا بايد قول هايي كه در بحث هاي مختلف همانند كشاورزي داده مي شود عملي شود تا اعتماد مردم نسبت به دولت كم نشود.
حميدوند توسعه طرح مكانيزاسيون در همه بخش هاي كشاورزي را عامل توسعه كشاورزي عنوان كرد و گفت: طرح هاي مكانيزه كه در بخش كشاورزي فعال شده بايد توسعه پيدا كند تا بتوانيم به سمت كشاورزي نوين پيش برويم و از اين طريق با هزينه هاي كمتر بهره وري بيشتري را از منابع بدست آوريم.
در حال حاضر بيش از 70 هزار هكتار اراضي ديمي و آبي در نهاوند وجود دارد كه حدود 50 هزار هكتار آن زير پوشش محصولات باغي و زراعي قرار دارد .
اين شهرستان در بسياري از محصولات در سطح استان مقام اول را دارا مي باشد .
از مهمترين محصولات باغي و زراعي نهاوند مي تواند به گندم ، جو ، كلزا، كشنيز ، نخود ، سيب ، هلو ، گردو اشاره نمود.
7525/6993

سرخط اخبار استان‌ها