مدیر عامل آب منطقه ای استان مرکزی: بیشترین میزان آب مصرفی دربخش کشاورزی است

برای رسیدن به میزان برنامه ریزی شده مصرف آب در استان مرکزی باید حدود ۶۵۰ میلیون متر مکعب از مصارفمان کم کنیم.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی، در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی وکارگروه سازگاری با کم آبی استان که با حضور استاندار مرکزی وجمعی از مسئولین استانی برگزار شد، مدیر عامل شرکت آب  منطقه ای استان مرکزی در رابطه با هدف کارگروه با بیان این مطلب بر استفاده درست از منابع آبی استان در همه بخش ها تاکید کرد.

عزت اله آمره  تصریح کرد: کاهش میزان مصرف در بخش های مختلف ورساندن به میزان اب قابل برنامه ریزی هدف این کارگروه است.

وی بیشترین میزان آب مصرفی را در بخش کشاورزی  عنوان کرد و افزود :  برای رسیدن به میزان آب مصرفی قابل برنامه ریزی شده،  باید حدود ۶۵۰میلیون متر مکعب از مصارفمان کم کنیم.

آمره خاطر نشان کرد : هر یک از دستگاه های مصرف کننده آب، آب منطقه ای، کشاورزی، صنعت، آب شرب شهری وروستایی ومحیط زیست باید برنامه های سازگاری خود را تا افق ۱۴۰۵تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور ارائه کنند.  

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان متذکر شد : اگر میزان برداشت آب به میزان آب قابل برنامه ریزی برسد، دشت های استان دچار افت وکاهش نخواهند شد.

عزت اله آمره در خصوص برنامه هفت ساله آب منطقه ای استان عنوان کرد: قرار است حدود ۹۰۰میلیون متر مکعب از مصرف آب استان کاهش یابد واین به این معناست که حدود ۱۰۴درصد از آب تجدید پذیر را ما در حال حاضر استفاده می کنیم که با اجرای این برنامه ها به ۷۵ درصد خواهد رسید

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1311263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =