سیاست دریا محوری موجب تحقق اقتصاد مقاومتی درسیستان وبلوچستان می شود

چابهار- ایرنا- معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: استفاده خوب از ذخایر و نعمت های دریا و سیاست دریامحوری موجب تحقق اقتصاد مقاومتی در استان پهناور سیستان وبلوچستان می شود.

علی اصغر مجاهدی روز یكشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیركل شیلات سیستان وبلوچستان در سالن كوثر چابهار اظهار داشت: دریای عمان نعمتی بزرگ برای مردم سیستان وبلوچستان است كه ایران را به آب های اقیانوسی متصل می كند.
وی افزود: در سال گذشته با فعالیت خوب صیادان سیستان وبلوچستان از مجموع صید 590 هزار تنی شمال و جنوب رتبه نخست را این استان با 230 هزار تن كسب كرد.
وی گفت: با برنامه ریزهای درست و اصولی می توان با استفاده از روش های نوین میزان صید را بیشتر و زمینه اشتغال را فراهم كرد.
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران ادامه داد: یكی از كارهای مهم در دست اجرا پرورش ماهی در قفس است كه با این روش می توان تحول عظیمی در صید و صیادی ایجاد كرد.
مجاهدی با بیان اینكه بنادر چابهار و كنارك ظرفیت های خوبی در زمینه پرورش انواع آبزیان دارند، خاطرنشان كرد: توسعه سواحل مكران در برنامه ششم گنجانده شده و این نگاه می تواند صنعت شیلات را متحول كند.
وی گفت: با مدیریت جدید اداره كل شیلات مسائل و مشكلات صیادان جمع بندی و براساس اولویت پیگیری شود.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز گفت: چابهار موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری در زمینه شیلات و آبزیان، تجارت، ترانزیت و گردشگری دارد.
احمدعلی موهبتی افزود: با اقدامات دولت تدبیر وامید و توجه ویژه مقام معظم رهبری بزودی زیرساختهای لازم برای سرمایه گذاری كلان در این بندر آماده می شود.
وی خواستار حل مشكلات صیادان در زمینه های مختلف شد و افزود: اشتغال از طریق دریا باید بیشتر شود تا بتوان حضور بیشتری در آب های اقیانوسی برای صید انواع آبزیان داشت.

امام جمعه موقت اهل سنت چابهار نیز خاطرنشان كرد: تحقق اقتصاد مقاومتی توجه بیشتر به شیلات و دریا است.
مولوی عبدالواحد بزرگ زاده با بیان اینكه صید در چابهار بصورت سنتی انجام می شود، افزود: در چند ماه اخیر كشتی های كف روب ترال انواع آبزیان را از بین برده و بسیاری از صیادان را خانه نشین كرده اند.
وی خواستار لغو مجوز فعالیت تمامی كشتی های ترال در حوزه آب های چابهار و كنارك شد.
در این آیین هدایت الله میرمرادزهی نماینده مردم سراوان، سیب سوران و مهرستان در مجلس هفتم و نهم به عنوان مدیركل جدید شیلات سیستان و بلوچستان معرفی و از خدمات محسنعلی گلشنی قدردانی شد.
3043 / 6081

سرخط اخبار استان‌ها