کد خبر: ۱۲۰۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 28
شفا آنلاین>سلامت> همه محققان می‌گویند اگر می‌خواهید سالم‌تر باشید مهم‌ترین چیزی را که باید کنترل کنید چیزهایی است که می‌خورید. ولی یک تغذیه سالم چیست؟ مطالعات قبلی نشان داده که جایگزینی پروتئین به‌جای کربوهیدرات می‌تواند در کنترل وزن موثر باشد.
به گزارش شفا آنلاین، همچنین مشخص‌شده که گیاه‌خواری می‌تواند احتمال بروز دیابت نوع دو را کم کند. حالا یک مطالعه جدید روی نوع پروتئینی که می‌خوریم تمرکز کرده و نشان داده که پروتئین‌های گیاهی از نوع حیوانی بهتر هستند.

       در مطالعه‌ای که محققان دانشگاه هاروارد انجام داده‌اند، با بررسی بیش از 130 هزار زن و مرد خطر عللی را که می‌تواند منجر به مرگ انسان شود در کسانی که پروتئین‌های حیوانی و گیاهی مصرف می‌کردند تحقیق کردند. نتایج بررسی نشان داد هر 10 درصد افزایش در خوردن پروتئین حیوانی می‌تواند احتمال مرگ را به هر علتی 2 درصد و احتمال مرگ را به علت بیماری‌های قلبی عروقی 8 درصد افزایش دهد. این میزان تاثیر مصرف پروتئین حیوانی در افزایش احتمال مرگ در افراد چاق و کسانی که الکل مصرف می‌کردند، بیشتر بود.

       از طرف دیگر مشخص شد که هر 3 درصد افزایش در مصرف پروتئین‌های حیوانی خطر مرگ را به هر علتی 10 درصد و خطر مرگ را به علت بیماری‌های قلبی عروقی 12 درصد کاهش می‌دهد. این تاثیر مصرف پروتئین گیاهی در کاهش مرگ‌ومیر در افراد سیگاری، کسانی که الکل مصرف می‌کنند، افراد چاق، افراد کم‌فعالیت و کسانی که سن کمتر از 65 سال دارند، بیشتر است.

       در میان پروتئین‌های حیوانی، پرخطرترین آنها گوشت‌های فرآوری‌شده مانند سوسیس و کالباس و بیکن است. در مرحله بعد گوشت سفید ماکیان‌ها و در مرحله بعد گوشت ماهی است که از همه خطر کمتری دارد.
Medical News Today

برچسب ها: گوشت ، خطرناک ، تغذیه سالم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: