بیمه از اهرم‌های مهم حمایتی در پایداری کشاورزی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: هیچکدام از یارانه‌های حمایت از بخش کشاورزی به اندازه حمایت‌های بیمه‌ای در پایداری صنعت کشاورزی تاثیرگذار نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، خالد جعفری در جلسه کارگروه فنی بیمه کشاورزی استان کردستان، اظهار داشت: ایجاد بسترهای لازم برای ترویج بیمه کشاورزی باید به عنوان یک اولویت مهم مورد توجه همه اعضای کارگروه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز صندوق بیمه کشاورزی باید در خدمت کشاورزی باشد و جهاد کشاورزی هم به عنوان متولی این حوزه از تمام ظرفیت‌ها در این راستا استفاده خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: دولت کمک خوبی در بحث بیمه حوزه کشاورزی کرده هرچند شاید در قیاس با آنچه از سوی خود کشاورز پرداخت می‌شود مبلغی کمی است.

جعفری گفت: هیچکدام از یارانه‌های حمایت از بخش کشاورزی به اندازه حمایت‌های بیمه‌ای در پایداری صنعت کشاورزی تاثیرگذار نیست.

وی تصریح کرد: وقتی اقلیم ما پرخطر و در طول سال با بحران‌هایی مانند تنش‌های آبی، سیل، کم‌آبی و غیره مواجه هستیم در استانی که بیش از 500 هزار هکتار از اراضی آن دیم است توجه به مقوله بیمه در حوزه کشاورزی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: اگر قرار است تضمینی برای کشاورزی در استان فراهم کنیم باید در بستر توسعه بیمه صورت گیرد که طی سال‌های اخیر متاسفانه این موقوله مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

جعفری بیان کرد: بودجه بیمه کشاورزی نامحدود نیست لذا باید براساس ظرفیت‌های موجود انتظار را فراهم کرد.

وی ادامه داد: امسال در بحث پرداخت خسارت بیمه‌کشاورزی خوب عمل شد لذا بیمه به عنوان مهم‌ترین اهرم حمایتی در حوزه کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اذعان داشت: تاثیرات مثبت بیمه محصولات کشاورزی از طریق رسانه‌ها و یا برگزاری دوره‌های آموزشی ترویجی برای کشاورزان تبیین شود.

جعفری تاکید کرد: میزان مطلوبیت برداشت محصول در سال زراعی تاثیر مستقیمی در حرکت کشاورزان برای بیمه محصولات کشاورزی دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1315676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =