۳۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۵۰
کد خبر: 81689946
T T
۰ نفر
توضيحات وزير خارجه  نگراني ها  در مورد  مذاكرات هسته اي را رفع كرد

خمين – ايرنا – نماينده مردم خمين در مجلس شوراي اسلامي گفت: توضيحات مفصل و شفاف روز سه شنبه وزير امور خارجه در مجلس شوراي اسلامي، بخش عمده اي از نگراني ها و دغدغه هاي نمايندگان را در مورد رعايت خطوط قرمز در مذاكرات هسته اي رفع كرد.

محمد ابراهيم رضايي روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: برخي دغدغه هايي درافكار عمومي و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در مورد محتويات توافق نامه به وجود آمده بود كه با توضيحات مثبت وقانع كننده تيم ارشد هسته اي كشورمان برطرف شد.

وي گفت: اكنون نمايندگان به يقين رسيده اند كه خطوط قرمز كه از سوي نظام جمهوري اسلامي ترسيم شده بود به طور كامل در توافقنامه وين رعايت شده است.

وي اظهاركرد: پيش از توضيحات آقاي ظريف، برخي نمايندگان مجلس معتقد بودند كه در مواردي از توافقنامه به ويژه در خصوص موشك بالستيك و رفع تحريم ها خطوط قرمز رعايت نشده كه با توضيحات ارائه شده در مجلس قانع شدند.

نماينده مردم خمين توضيح داد: چنانچه آمريكا يا يكي از اعضاي مقابل بخواهد از قدرت خود در تحريم ها استفاده كند دست كشور ما به اندازه قابل قبول باز است و غني سازي اورانيوم را ادامه مي دهيم.

نماينده مردم خمين در مجلس شوراي اسلامي گفت: با توضيحات وزير امورخارجه كشورمان روشن شد كه در رابطه با حفظ منافع و امنيت ملي در بحث موشك بالستيك و تسليحات هر كاري لازم باشد بدون دخالت بيگانه قابل انجام است.

رضايي گفت: توافق وين هيچ خدشه اي به برنامه موشكي ما وارد نمي كند وهيچ تغييري در سياست‌هاي منطقه اي ما روي نمي دهد .

وي گفت: توافق خوبي رقم خورده است اما بايد مراقب بود جايي كه طرف مقابل تخطي كرد كشور نيز از ابزار خودش استفاده كند و اين توافق نامه قطعنامه قبلي شوراي امنيت را رد مي كند و اين بزرگترين دستاورد براي كشور ما است .

نماينده مردم خمين در مجلس شوراي اسلامي گفت: اگردو طرف تعهدات خود را نقض نكنند و همه چيز طبق روال پيش رود مي‌توان به نتيجه خوبي رسيد. ك/3

7277/6199/6012

سرخط اخبار استان‌ها